Hyundai na Slovensku tretí najpredávanejší

Štvrtok, 06 február 2014

Hyundai dosiahol v uplynulom roku 2103 najlepší výsledok v histórii značky na Slovensku. S počtom 5338 predaných automobilov obsadila kórejská značka tretie miesto medzi značkami, za Škodou a Volkswagenom. Hyundai kupujú najmä retailoví a fleetoví zákazníci a prvýkrát aj verejný sektor.

Hyundai Genesis
Model Hyundai Genesis nie je lídrom trhu, ale jeho príťažlivosť medzi fanúšikmi vysokých výkonov, rýchlosti a jazdných vlastností je mimoriadne veľká

Nárast 14 % a 5338 predaných automobilov sú čísla, ktoré najvýraznejšie hovoria o predajnom úspechu kórejskej značky na slovenskom trhu v roku 2013. Znamenajú, že Hyundai sa prepracoval na medailovú pozíciu. Aj keď "len" bronzovú, i tak je to úspech mimoriadne cenný. Za tretie miesto na trhu nových áut vďačí Hyundai širokému portfóliu svojej ponuky, najmä však modelom i30 a ix 35, ktoré sú bestsellermi nielen značky, ale aj vo svojich kategóriách.

Hyundai si v roku 2013 výrazne polepšil svoje postavenie na slovenskom automobilovom trhu, keď v kategórii M1+N1 medziročne poskočil z piateho na tretie miesto. Spomedzi prvej päťky zároveň zaznamenal najvyšší percentuálny rast v predajnosti vozidiel, a to až o 14 %. Úspech značky na slovenskom trhu podčiarkuje aj skutočnosť, že v decembrových predajoch obsadil Hyundai druhé miesto.

Už sme spomenuli, že bestsellermi v roku 2013 boli i30 a ix35. Prvý z modelov skončil s počtom 2561 predaných kusov a medziročným nárastom predaja o 21,9 %. Druhý si s počtom 913 predaných kusov polepšil až o 24,2 % a výrazne si tak upevnil pozíciu jedného z najobľúbenejších slovenských SUV. Vynikajúco sa darilo aj novému modelu i10, ktorý sa začal predávať v novembri 2013. Dobré vyhliadky i10 do budúcnosti potvrdzuje aj skutočnosť, že ide o aktuálneho víťaza uznávanej ankety Autobest 2014. Je to už druhý raz za uplynulé tri roky, čo odborná porota udelila tento titul modelu Hyundai.

Z ďalších modelov si výborne viedol i20, ktorý s počtom predaných 860 áut obsadil skvelé piate miesto a i40, ktorý medziročne vzrástol o 36,7 % a s počtom 425 vozidiel obsadil vo svojej kategórii tretiu priečku. Takmer trojnásobný nárast predaja zaznamenal Santa Fe, ktorý s 258 predanými kusmi oprávnene patrí medzi bestsellery triedy stredných SUV. Štvrtá priečka medzi malými MPV sa ušla ix20 s 310 predanými vozidlami.

Pre slovenských motoristov môže byť v tejto súvislosti zaujímavá informácia, že viac ako 50 % komponentov pre továreň Hyundai v Nošoviciach dodávajú slovenskí dodávatelia. Na Slovensku sa napríklad okrem iných komponentov vyrábajú motory známe nielen svojou výkonnosťou, ale aj špičkovou kvalitou.

O budúcich cieľoch spoločnosti Hyundai na Slovensku hovorí generálny riaditeľ Hyundai Slovensko Martin Saitz: "Jednoznačným cieľom Hyundai Slovensko v tomto roku je zamerať sa na ďalšie zlepšenie spokojnosti našich zákazníkov, aby sme naplnili našu dlhodobú víziu stať sa modernou prémiovou značkou. Špičkovú kvalitu chceme dosiahnuť aj v úrovni poskytovaných predajných a servisných služieb."

Trhový podiel značky Hyundai na Slovensku v rokoch 2008 až 2013.

grafAutor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.