Hyundai na Slovensku tretí najpredávanejší

Štvrtok, 06 február 2014

Hyundai dosiahol v uplynulom roku 2103 najlepší výsledok v histórii značky na Slovensku. S počtom 5338 predaných automobilov obsadila kórejská značka tretie miesto medzi značkami, za Škodou a Volkswagenom. Hyundai kupujú najmä retailoví a fleetoví zákazníci a prvýkrát aj verejný sektor.

Hyundai Genesis
Model Hyundai Genesis nie je lídrom trhu, ale jeho príťažlivosť medzi fanúšikmi vysokých výkonov, rýchlosti a jazdných vlastností je mimoriadne veľká

Nárast 14 % a 5338 predaných automobilov sú čísla, ktoré najvýraznejšie hovoria o predajnom úspechu kórejskej značky na slovenskom trhu v roku 2013. Znamenajú, že Hyundai sa prepracoval na medailovú pozíciu. Aj keď "len" bronzovú, i tak je to úspech mimoriadne cenný. Za tretie miesto na trhu nových áut vďačí Hyundai širokému portfóliu svojej ponuky, najmä však modelom i30 a ix 35, ktoré sú bestsellermi nielen značky, ale aj vo svojich kategóriách.

Hyundai si v roku 2013 výrazne polepšil svoje postavenie na slovenskom automobilovom trhu, keď v kategórii M1+N1 medziročne poskočil z piateho na tretie miesto. Spomedzi prvej päťky zároveň zaznamenal najvyšší percentuálny rast v predajnosti vozidiel, a to až o 14 %. Úspech značky na slovenskom trhu podčiarkuje aj skutočnosť, že v decembrových predajoch obsadil Hyundai druhé miesto.

Už sme spomenuli, že bestsellermi v roku 2013 boli i30 a ix35. Prvý z modelov skončil s počtom 2561 predaných kusov a medziročným nárastom predaja o 21,9 %. Druhý si s počtom 913 predaných kusov polepšil až o 24,2 % a výrazne si tak upevnil pozíciu jedného z najobľúbenejších slovenských SUV. Vynikajúco sa darilo aj novému modelu i10, ktorý sa začal predávať v novembri 2013. Dobré vyhliadky i10 do budúcnosti potvrdzuje aj skutočnosť, že ide o aktuálneho víťaza uznávanej ankety Autobest 2014. Je to už druhý raz za uplynulé tri roky, čo odborná porota udelila tento titul modelu Hyundai.

Z ďalších modelov si výborne viedol i20, ktorý s počtom predaných 860 áut obsadil skvelé piate miesto a i40, ktorý medziročne vzrástol o 36,7 % a s počtom 425 vozidiel obsadil vo svojej kategórii tretiu priečku. Takmer trojnásobný nárast predaja zaznamenal Santa Fe, ktorý s 258 predanými kusmi oprávnene patrí medzi bestsellery triedy stredných SUV. Štvrtá priečka medzi malými MPV sa ušla ix20 s 310 predanými vozidlami.

Pre slovenských motoristov môže byť v tejto súvislosti zaujímavá informácia, že viac ako 50 % komponentov pre továreň Hyundai v Nošoviciach dodávajú slovenskí dodávatelia. Na Slovensku sa napríklad okrem iných komponentov vyrábajú motory známe nielen svojou výkonnosťou, ale aj špičkovou kvalitou.

O budúcich cieľoch spoločnosti Hyundai na Slovensku hovorí generálny riaditeľ Hyundai Slovensko Martin Saitz: "Jednoznačným cieľom Hyundai Slovensko v tomto roku je zamerať sa na ďalšie zlepšenie spokojnosti našich zákazníkov, aby sme naplnili našu dlhodobú víziu stať sa modernou prémiovou značkou. Špičkovú kvalitu chceme dosiahnuť aj v úrovni poskytovaných predajných a servisných služieb."

Trhový podiel značky Hyundai na Slovensku v rokoch 2008 až 2013.

grafAutor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.