Hyundai na Slovensku tretí najpredávanejší

Štvrtok, 06 február 2014

Hyundai dosiahol v uplynulom roku 2103 najlepší výsledok v histórii značky na Slovensku. S počtom 5338 predaných automobilov obsadila kórejská značka tretie miesto medzi značkami, za Škodou a Volkswagenom. Hyundai kupujú najmä retailoví a fleetoví zákazníci a prvýkrát aj verejný sektor.

Hyundai Genesis
Model Hyundai Genesis nie je lídrom trhu, ale jeho príťažlivosť medzi fanúšikmi vysokých výkonov, rýchlosti a jazdných vlastností je mimoriadne veľká

Nárast 14 % a 5338 predaných automobilov sú čísla, ktoré najvýraznejšie hovoria o predajnom úspechu kórejskej značky na slovenskom trhu v roku 2013. Znamenajú, že Hyundai sa prepracoval na medailovú pozíciu. Aj keď "len" bronzovú, i tak je to úspech mimoriadne cenný. Za tretie miesto na trhu nových áut vďačí Hyundai širokému portfóliu svojej ponuky, najmä však modelom i30 a ix 35, ktoré sú bestsellermi nielen značky, ale aj vo svojich kategóriách.

Hyundai si v roku 2013 výrazne polepšil svoje postavenie na slovenskom automobilovom trhu, keď v kategórii M1+N1 medziročne poskočil z piateho na tretie miesto. Spomedzi prvej päťky zároveň zaznamenal najvyšší percentuálny rast v predajnosti vozidiel, a to až o 14 %. Úspech značky na slovenskom trhu podčiarkuje aj skutočnosť, že v decembrových predajoch obsadil Hyundai druhé miesto.

Už sme spomenuli, že bestsellermi v roku 2013 boli i30 a ix35. Prvý z modelov skončil s počtom 2561 predaných kusov a medziročným nárastom predaja o 21,9 %. Druhý si s počtom 913 predaných kusov polepšil až o 24,2 % a výrazne si tak upevnil pozíciu jedného z najobľúbenejších slovenských SUV. Vynikajúco sa darilo aj novému modelu i10, ktorý sa začal predávať v novembri 2013. Dobré vyhliadky i10 do budúcnosti potvrdzuje aj skutočnosť, že ide o aktuálneho víťaza uznávanej ankety Autobest 2014. Je to už druhý raz za uplynulé tri roky, čo odborná porota udelila tento titul modelu Hyundai.

Z ďalších modelov si výborne viedol i20, ktorý s počtom predaných 860 áut obsadil skvelé piate miesto a i40, ktorý medziročne vzrástol o 36,7 % a s počtom 425 vozidiel obsadil vo svojej kategórii tretiu priečku. Takmer trojnásobný nárast predaja zaznamenal Santa Fe, ktorý s 258 predanými kusmi oprávnene patrí medzi bestsellery triedy stredných SUV. Štvrtá priečka medzi malými MPV sa ušla ix20 s 310 predanými vozidlami.

Pre slovenských motoristov môže byť v tejto súvislosti zaujímavá informácia, že viac ako 50 % komponentov pre továreň Hyundai v Nošoviciach dodávajú slovenskí dodávatelia. Na Slovensku sa napríklad okrem iných komponentov vyrábajú motory známe nielen svojou výkonnosťou, ale aj špičkovou kvalitou.

O budúcich cieľoch spoločnosti Hyundai na Slovensku hovorí generálny riaditeľ Hyundai Slovensko Martin Saitz: "Jednoznačným cieľom Hyundai Slovensko v tomto roku je zamerať sa na ďalšie zlepšenie spokojnosti našich zákazníkov, aby sme naplnili našu dlhodobú víziu stať sa modernou prémiovou značkou. Špičkovú kvalitu chceme dosiahnuť aj v úrovni poskytovaných predajných a servisných služieb."

Trhový podiel značky Hyundai na Slovensku v rokoch 2008 až 2013.

grafAutor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.