Hyundai predstavil elektrickú kolobežku

Štvrtok, 12 september 2019

Mikromobilitu na krátke vzdialenosti má zaistiť skladacia elektrická kolobežka, ktorú vyvinuli konštruktéri Hyundai a v týchto dňoch predstavili funkčný prototyp.

1-elek-kolobežka
Ľahká elektrická kolobežka sa môže stať súčasťou výbavy vozidiel Hyundai. Práve tá, ktorú vyvinul a v týchto dňoch predstavil ako prototyp kórejský výrobca automobilov. S kapacitou 10,5 Ah lítiovej batérie má elektrická kolobežka dojazd 20 km a vie ísť rýchlosťou 20 km/h.

Hyundai Motor Group vyvinul nový prototyp elektrickej kolobežky. Nový model, ktorý vychádza z pôvodného konceptu predstaveného na výstave CES v Las Vegas v roku 2017. Pochváliť sa môže pohonom zadného kolesa, vysoko výkonnou lítiovou batériou a štýlovým predným a zadným svetlom.

V porovnaní s pôvodným konceptom najnovší model kolobežky presúva pohon z predných kolies na zadné, čím zvyšuje bezpečnosť a stabilitu, pretože ťažisko je bližšie k zadnej časti. Inžinieri skupiny Hyundai Motor Group navyše pridali odpruženie predného kolesa, aby zaistili plynulejšiu jazdu aj na drsnejších povrchoch.

S hmotnosťou približne 7,7 kg je kolobežka ľahko prenosná a skladateľná. Kolobežka je tiež vybavená digitálnym displejom, ktorý zobrazuje stav batérie a rýchlosť. Pre nočné jazdenie je nová kolobežka vybavená dvoma štýlovo zakrivenými prednými LED svetlometmi a dvoma zadnými koncovými svetlami.

Osobná elektrická kolobežka, ktorá môže byť v budúcnosti súčasťou výbavy vozidiel Hyundai a Kia, má zabezpečovať mobilitu na tzv. prvú a poslednú míľu. Po pripevnení na vozidlo sa kolobežka nabíja automaticky pomocou elektriny vyrobenej počas jazdy, čo dáva užívateľovi istotu, že môže hladko dokončiť svoju cestu.

(jGold)
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.