Hyundai: V Európe sa kórejskej značke darí

Utorok, 22 apríl 2014

Spoločnosť Hyundai Motor zaznamenala ďalší rast na európskom automobilovom trhu v prvom štvrťroku 2014. Vďačí za to aj uvedeniu modelu Hyundai i10 novej generácie, ktorý si od začiatku predaja našiel mnoho nových zákazníkov.

Hyundai i10
Druhá generácia modelu Hyundai i10 zaujala svojim vzhľadom, výbavou i cenou

Na piatich najväčších európskych trhoch Hyundai v prvých troch mesiacoch roka zvýšil predaj súkromným a firemným flotilovým zákazníkom o 16, resp. 17 %, čo je viac ako zaznamenal rast automobilového trhu v príslušných segmentoch.

Rast predaja v prvom štvrťroku podporilo uvedenie nového modelu Hyundai i10, na ktorý predajcovia zaevidovali 58.000 objednávok. Zaujímavosťou je, že až 82 % zákazníkov si nový i10 objednáva v najvyššej verzii vybavenia.

Zákazníci značky Hyundai využili v prvom štvrťroku aj výhodné ponuky financovania, ktoré im značka poskytuje. Kupujúci sú teraz ochotní zaplatiť viac za automobily Hyundai vďaka komplexu hodnoty, ktorý kórejský výrobca poskytuje v celej Európe.

Podľa štatistických údajov zverejnených európskou asociáciou automobilových výrobcov ACEA, Hyundai dosiahol v prvom štvrťroku 2014 so 109.320 zaregistrovanými vozidlami trhový podiel 3,3 % na európskom trhu nových automobilov. Hyundai si takto buduje základy dlhodobého udržateľného rastu a smeruje k splneniu cieľa, ktorým je 5 % podiel na európskom trhu v roku 2020.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.