Insignia v Nemecku Autom roka 4x4

Piatok, 12 apríl 2019

Automobilom roka s pohonom všetkých kolies pre rok 2019, All-Wheel Drive Car OfThe Year 2019, je vlajková loď automobilky Opel, model Insignia. Rozhodla o tom anketa čitateľov jedného renomovaného nemeckého mesačníka.

Opel-Insignia GSi R
Športový model Opel Insignia GSi stojí na vrchole tohto modelového radu

Účastníci ankety vybrali Insigniu za víťaza kategórie automobilov s cenou do 40 tisíc eur. Vlajková loď automobilky tak zopakovala úspech kompaktného SUV Opel Mokka, ktorý bol v minulosti dvakrát za sebou zvolený za automobil roka s pohonom všetkých kolies. Porota ocenila skvelý podvozok modelu Insignia a vyspelý systém pohonu všetkých kolies.

Systém používaný Insigniou na rozdiel od tradičných diferenciálov stavia na dvojici elektronicky ovládaných viaclamelových spojok, dokáže v zlomku sekundy poslať krútiaci moment na požadované koleso. Vďaka tzv. vektorovaniu krútiaceho momentu je Insignia 4x4 skutočným suverénom zákrut na snehu i na blate.

Modelov Insignia sa doteraz predalo viac ako milión kusov. Je dobrou voľbou pre rodiny i pre flotilových zákazníkov. Aktuálnu generáciu modelového radu Insignia tvorí limuzína Grand Sport, kombi Sports Tourer, kombi so zvýšenou svetlou výškou a pohonom všetkých kolies Country Tourer a výkonný športový model Insignia GSi.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."