Interiér autonómnych áut budúcnosti

Streda, 17 máj 2017

Spoločnosť Adient ako najväčší dodávateľ automobilových sedadiel na svete predstavila koncept, ktorý prinesie cestujúcim väčší komfort pri počas jazdy autom.

2 NAIAS AI17 recline
Koncept interiéru podľa projektu AI 17 spoločnosti Adient ukazuje ako môže v budúcnosti vyzerať komfortné cestovanie v autonómnom automobile

Autonómne vozidlá ponúknu pasažierom nové možnosti, ako využiť čas počas jazdy v aute, keďže sa nebudú musieť venovať jeho vedeniu. S tým súvisí aj zmena vnútorného priestoru a spôsob sedenia. Adient predstavil víziu ako budeme využívať interiér automobilu v momente keď autonómne riadenie dosiahne vyššiu úroveň.

Dizajnéri a technológovia spoločnosti Adient na svojom koncepte predvádzajú prínos inovácií, ktoré prispôsobia interiér novému spôsobu cestovania a poskytnú cestujúcim vyššiu úroveň bezpečnosti, pohodlia a komfortu.

Pasažieri na predných sedadlách sa môžu pohybovať vďaka rotačnej platforme, ktorá vytáča sedadlo až o 70 stupňov do vonkajšej strany, čím uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z auta. O 15 stupňov zasa do vnútornej strany, čo podporuje vzájomnú interakciu posádky pri konverzácii v aute. Pozície sedadiel sa vzájomne synchronizujú a integrovaná elektronika si pamätá využívané polohy sedadiel.

1 NAIAS AI17 overview
Celkový pohľad do kabíny autonómneho automobilu podľa projektu AI 17

Predné sedadlo, ktoré sa naklápa podľa polohy tela pasažiera sa prispôsobuje polohe tela podľa polohy chrbtice a súčasne podopiera aj bedrovú časť. Hybridná štruktúra zadného sedadla ponúka viac osobného priestoru a má integrovanú opierku na nohy a zvyšuje tak pohodlie cestovania. Ak v aute potrebujeme väčší úložný priestor, zadné sedadlá sa dajú sklopiť na podlahu úplne naplocho.

Pohodlie pre cestujúceho zvyšujú tiež opierky na ruky, ktorých poloha sa prispôsobuje polohe tela pri naklápaní sedadla. Podobný účel má aj hlavová opierka polohovateľná v štyroch osiach, a to elektricky alebo manuálne. Poskytuje oporu pre cestujúceho vo všetkých pozíciách sedadla.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.