Jozef Kabaň: Od Škody k BMW

Štvrtok, 09 február 2017

Nerád používal silné slová, ale "prestup" šéfdizajnéra automobilky Škoda k BMW je naozajstná bomba. Rodák z Námestova po absolvovaní prestížnej londýnskej Royal College of Art pracoval vo Volkswagene. Tu v rámci koncernu VW navrhoval exteriér superauta Bugatti Veyron, najrýchlejšieho auta sveta. V roku 2008 prešiel do českej škodovky, odkiaľ teraz odchádza k prémiovej značke BMW.

1 Jozef Kaban
Jozef Kabaň, 44 ročný Slovák z Námestova, nový dizajnér prémiovej značky BMW

Skupina BMW predstavila nový tím oddelenia dizajnu, na čele ktorého stojí Adrian van Hooydonk. Jozef Kabaň bude zodpovedný za dizajn značky BMW, kým Domagoj Dukec bude viesť dizajnový tím pre elektrické automobily BMW i, ale aj divíziu BMW M.

Štyridsaťštyriročný Slovák Jozef Kabaň vstupuje do dizajnového tímu BMW Group potom, čo zastával rôzne pozície v rámci koncernu Volkswagen. Ďalší dizajnér, 41ročný Domagoj Dukec, je v prémiovej automobilke od roku 2010, kde mal na starosti dizajn exteriéru pre značku BMW a najnovšie aj dizajn BMW i.

"Teším sa tomuto posilneniu dizajnového tímu BMW Group," hovorí Adrian van Hooydonk."Tak Jozef Kabaň ako aj Domagoj Dukec prinášajú skúsenosti, talent a víziu, ktoré potrebujeme pre budúce smerovanie dizajnu našich modelov."

2 Jozef Kaban
Jozef Kabaň

Karim Habib, ktorého teraz nahradí Jozef Kabaň, bol zodpovedný za dizajn značky BMW, opustil spoločnosť BMW Group na vlastnú žiadosť."Rešpektujeme rozhodnutie Karima Habiba a prajeme mu veľa úspechov v jeho novej pracovnej oblasti," dodal Adrian van Hooydonk k odchodu Habika z BMW.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.