Jozef Kabaň: Od Škody k BMW

Štvrtok, 09 február 2017

Nerád používal silné slová, ale "prestup" šéfdizajnéra automobilky Škoda k BMW je naozajstná bomba. Rodák z Námestova po absolvovaní prestížnej londýnskej Royal College of Art pracoval vo Volkswagene. Tu v rámci koncernu VW navrhoval exteriér superauta Bugatti Veyron, najrýchlejšieho auta sveta. V roku 2008 prešiel do českej škodovky, odkiaľ teraz odchádza k prémiovej značke BMW.

1 Jozef Kaban
Jozef Kabaň, 44 ročný Slovák z Námestova, nový dizajnér prémiovej značky BMW

Skupina BMW predstavila nový tím oddelenia dizajnu, na čele ktorého stojí Adrian van Hooydonk. Jozef Kabaň bude zodpovedný za dizajn značky BMW, kým Domagoj Dukec bude viesť dizajnový tím pre elektrické automobily BMW i, ale aj divíziu BMW M.

Štyridsaťštyriročný Slovák Jozef Kabaň vstupuje do dizajnového tímu BMW Group potom, čo zastával rôzne pozície v rámci koncernu Volkswagen. Ďalší dizajnér, 41ročný Domagoj Dukec, je v prémiovej automobilke od roku 2010, kde mal na starosti dizajn exteriéru pre značku BMW a najnovšie aj dizajn BMW i.

"Teším sa tomuto posilneniu dizajnového tímu BMW Group," hovorí Adrian van Hooydonk."Tak Jozef Kabaň ako aj Domagoj Dukec prinášajú skúsenosti, talent a víziu, ktoré potrebujeme pre budúce smerovanie dizajnu našich modelov."

2 Jozef Kaban
Jozef Kabaň

Karim Habib, ktorého teraz nahradí Jozef Kabaň, bol zodpovedný za dizajn značky BMW, opustil spoločnosť BMW Group na vlastnú žiadosť."Rešpektujeme rozhodnutie Karima Habiba a prajeme mu veľa úspechov v jeho novej pracovnej oblasti," dodal Adrian van Hooydonk k odchodu Habika z BMW.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.