Kamióny nad 12 ton: plošný zákaz nebude

Sobota, 28 máj 2011

Zákaz vjazdu kamiónov na cesty 2. a 3. triedy, ktorý im hrozil po schválení novely cestného zákona, je po rokovaní rezortu dopravy a Česmadu zažehnaný. Konštatovali to po rokovaní minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ a prezident Česmadu Pavol Jančovič.

Ján Figeľ a Pavol Jančovič
Rezort dopravy a Česmad potvrdili ministrom Jánom Figeľom a prezidentom Česmad Pavlom Jančovičom zhodu nad zmenou pripravovanej novely zákona o cestnej doprave

Rezort dopravy plánoval zmeniť od začiatku budúceho roka sadzby mýtneho a rozšíriť spoplatnené úseky na všetky cesty 1. triedy. Zároveň od 1. septembra tohto roka mal platiť absolútny zákaz vjazdu kamiónov nad 12 ton na cesty 2. a 3. triedy. Malo by sa tak podľa rezortu dopravy zabrániť obchádzaniu spoplatnenej siete a účelovo presúvať dopravu na nespoplatnené úseky ciest 1. triedy.

Po rokovaniach medzi Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a združením autodopravcov Česmad došlo k predbežnej dohode, ktorá mení predchádzajúci zámer a spresňuje úseky ciest druhej a tretej triedy, na ktorých bude zakázaný prejazd kamiónov s hmotnosťou nad 12 ton a tieto úseky sa označia zvislým dopravným značením. Informovali o tom minister dopravy Ján Figeľ a prezident Česmadu Pavol Jančovič.

Obmedzenie tranzitu po cestách 2. a 3. triedy a ďalších regionálnych cestách má podľa ministra Jána Figeľa zabrániť preťažovaniu ciest ťažkou nákladnou automobilovou dopravou po zavedení mýta. "Z tohto dôvodu sme sa rozhodli prijať zákonné systémové opatrenia zmenou zákona o cestnej doprave, ktorého novelu rieši v súčasnosti parlament," povedal po rokovaní minister dopravy. "Novelou zákona chceme zadefinovať zákaz tranzitu ťažkej nákladnej automobilovej dopravy nad 12 ton na cestách 2. a 3. triedy. Chceme, aby jednoznačnosť ustanovenia tohto zákazu bola zabezpečená aj dopravným značením, čím sa konkrétne vymedzia preťažované úseky. Zabráni sa tým zaťažovaniu ciest v obciach alebo mestečkách."

Minister dopravy a prezident Česmadu prehodnotili technické riešenia zákazu prejazdov vymedzených úsekov ciest druhej a tretej triedy pre kamióny nad 12 ton. Dohodli sa, že zákaz vjazdu pre kamióny nad 12 ton sa vyznačí formou zvislého dopravného značenia. Dohodnuté zmeny bude riešiť parlament formou pozmeňujúceho návrhu novely zákona o cestnej doprave.

Prezident Česmadu Pavol Jančovič vyjadril spokojnosť nad tým, že cestní dopravcovia dosiahli pri pripravovanej novele cestného zákona zhodu v tom, že absolútny zákaz jazdy pre kamióny po cestách 2. a 3. triedy by bol veľmi tvrdou ranou pre cestných dopravcov. "Dnešným dňom môžeme jednoznačne povedať, že takto pripravovaná novela nebude platiť a aj naďalej sa budeme konštruktívne podieľať na jej kreovaní. V tejto chvíli je však pre nás dôležité, aby pripravovaná novela, ktorá zakazovala všetkým kamiónom nad 12 ton jazdiť po všetkých cestách 2. a 3. triedy, bude upravená."

Odôvodnenosť zákazu jazdy pre kamióny nad 12 ton na tých cestách druhej a tretej triedy, ktoré sú súbežné s diaľnicami a cestami prvej triedy, má podľa prezidenta Česmadu logiku. Zároveň verí, že zakázaných úsekov nebude príliš veľa.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda
Okrúhle výročia sú vždy vhodné na oslavu. Škoda na Slovensku je pripravená osláviť svoju tridsaťročnú prítomnosť na slovenskom trhu a pripravila si u vybraných predajcov po celom Slovensku deň otvorených dverí. Na návštevníkov čaká pestrý program, ako súťaže, testovacie jazdy na modeloch 30 edition, ale aj možnosť vyskúšať si elektrifikované modely najnovších generácií. Ďeň otvorených dverí sa uskutoční v sieti predajcov Škoda počas soboty 1. apríla 2023. Najväčším lákadlom pre návštevníkov okrem príjemného občerstvenia, programov pre celé rodiny a testovacích jázd bude súťaž o dovolenku s elektromobilom Enyaq iV.
1-goodyear-urbanmax
Goodyear uviedol na trh nové pneumatiky pre verejnú osobnú dopravu. Pneumatiky Urbanmax Commuter preklenujú medzeru medzi pneumatikami na diaľkové a mestské použitie. Vyvinuli ich špeciálne pre vozidlá prevádzkované na medzimestských a prímestských spojoch. Pneumatiky Urbanmax Commuter sú pripravené na elektrický pohon, na vozidlá s elektrickým, hybridným aj bežným dieselovým pohonom. To znižuje požiadavky na skladové zásoby prevádzkovateľa, pretože dopravcovia môžu používať rovnaké pneumatiky na všetkých vozidlách bez ohľadu na ich pohon. Pneumatiky spĺňajú najdôležitejšie požiadavky elektrických vozidiel, takže pre dopravcov predstavujú dobré riešenie pri prechode z konvenčného na elektrický pohon.
Martin-Lauer
Na čele marketingového a komunikačného oddelenia českého, slovenského a maďarského zastúpenia výrobcu nákladných vozidiel Scania stojí od januára tohto roku Martin Lauer. Má bohaté skúsenosti z vedúcich pozícií na oddeleniach komunikácie a marketingu. Pracoval okrem iného v spoločnostiach Mercedes-Benz Czech Republic, Škoda Auto, Ogilvy One alebo v Českomoravskej stavebnej sporiteľni. Na pozícii strieda Ondřeja Koubka. Martin Lauer je absolventom pražskej VŠ ekonomickej. Do spoločnosti Scania sa vracia po viac než desiatich rokoch do automotive. V osobe Martina Lauera získala Scania človeka s bohatými skúsenosťami v oblasti marketingu a komunikácie.