Kedy zimné pneumatiky môžu byť ešte bezpečné

Pondelok, 09 október 2017

Podľa prieskumu uskutočneného pre značku Matador, nepoznajú slovenskí motoristi zákonom povolenú minimálnu hĺbku dezénu, pri ktorom je potrebná výmena starej zimnej pneumatiky za novú.

1 Conti Visual - zima
Viete dokedy sú vaše zimné pneumatiky bezpečné? Kedy ich vymeniť za nové?

Prieskum poskytol mnoho zaujímavých informácií. Napríklad, že viac ako polovica Slovákov nepozná zákonný limit hĺbky dezénu pre zimné pneumatiky. že rozoznávajú zimné pneumatiky hlavne podľa znaku vločky v hore a že najviac motoristov na Slovensku jazdí na zimných pneumatikách značky Matador

Prieskum sa uskutočnil v auguste na vzorke päťsto respondentov, z ktorých vyše tri štvrtiny vlastní alebo šoféruje auto. Z toho vyplýva, že prezúvanie pneumatík rieši väčšina dospelej populácie na Slovensku. Aktuálne už prebieha sezóna prezúvania letných pneumatík na zimné. A práve pri otázkach ohľadom zimných pneumatík bolo najzaujímavejším zistením, že viac ako polovica slovenských vodičov nevie, kedy sú zimné pneumatiky ešte nie celkom bezpečné, resp. môžu byť nebezpečné.

Slovenské zákony povoľujú minimálnu hĺbku dezénu na zimnej pneumatike tri mm. Tento parameter správne identifikovalo len 22 % respondentov. Ďaleko viac – takmer 30 % vodičov si myslí, že minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm, čo platí pre zákonné minimum pri letných pneumatikách. Až 14 % opýtaných si myslí, že správna hodnota je 2 mm atď. Viac ako pätina respondentov nevedela odpovedať.

2 Continental WinterContact TS 860
Zimné pneumatiky s dostatočnou výškou dezénu garantujú bezpečnú jazdu

Jazda s ojazdenými zimnými pneumatikami môže byť veľmi nebezpečná, pretože hrozí riziko šmyku, obzvlášť v zlom počasí. Koncern Continental, do ktorého patrí aj značka Matador, odporúča nečakať na zákonný limit a prezuť na nové zimné pneumatiky už pri zostatkovej hĺbke dezénu 4mm. A ak majú vodiči čo i len malé podozrenie, že ich pneumatiky nie sú stopercentne spoľahlivé na mokrej alebo zľadovatenej vozovke, odporúča čo najskôr navštíviť najbližší odborný pneuservis.

Zimná pneumatika je už na prvý pohľad viditeľne odlišná od letnej. Slovenskí vodiči rozoznávajú zimné pneumatiky podľa viacerých faktorov. Prieskum ukázal, že až 44 % vodičov spozná zimnú pneumatiku podľa tzv. "alpského symbolu" – podľa vločky v hore. Až 37 % sa orientuje podľa dezénu pneumatiky a 17 % ju rozozná zimnú pneumatiku podľa označenia na bočnej strane pneumatiky M+S.

Súčasťou prieskumu bola aj otázka, aké faktory vplývajú na vodičov pri výbere a kúpe zimných pneumatík. Najviac respondentov sa rozhoduje podľa kvality. Až 51 % vodičov sa informuje priamo u predajcu o jazdných vlastnostiach a garancii bezpečnosti pneumatiky. Pre 32 % vodičov je pri kúpe prvoradé odporúčanie od známych, predajcov alebo na základe užívateľských recenzií na internete. Pätina motoristov, teda 20 %, sa riadi podľa výsledkov nezávislých testov.

Jeseň je čas na prezúvania letných pneumatík na zimné. Výsledky prieskumu potvrdzujú, že väčšina slovenských vodičov si nenecháva prezúvanie zimných pneumatík na poslednú chvíľu. Pre 38 % vodičov je pri prezúvaní rozhodujúce počasie, čo znamená, že nemajú naplánovaný presný termín prezúvania. Až 23 % opýtaných chce mať už prezúvanie vyriešené v októbri a 22 % v novembri.

Čo značenie veku pneumatík? Zaužívaná je značka DOT používaná americkým ministerstvom dopravy – Department of Transportation. Číselná kombinácia je štvormiestna: Prvé dvojčíslie znamená týždeň dátumu výroby a druhé rok výroby. Napríklad 3117: pneumatika vyrobená v 31. týždni roku 2017. Dodávame, že odborníci neodporúčajú používať pneumatiky staršie ako šesť rokov.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.