Kia Soul - duša, ktorá vchádza do ulíc

Štvrtok, 05 február 2009

Kia svojim modelom Soul chystá veľký útok na európskeho zákazníka, pričom bokom nie je ani Slovensko. Že to Kia myslí naozaj vážne, o tom svedčia úkazy z viacerých slovenských miest. Množstvo billboardov je predzvesťou, že Kia Soul je už za dverami.

Kia Soul

Slovenské mestá a ich ulice ožívajú street umením prostredníctvom graffiti. Značka Kia oslovila najvýznamnejších graffiti sprejerov, aby vyjadrili svoj postoj, odkryli svoju dušu a na veľkorozmerných plagátoch, billboardoch, prejavili svoju náklonnosť k značke a jej novému modelu. Umelci so sprejmi dostali billboardy a námet – uviesť a priblížiť verejnosti nový Kia Soul, ktorý bude v ponuke na Slovensku už od polovice februára 2009.

Hlavným benefitom nového mestského osobného auta Kia Soul je individualizácia, ktorá je nosná aj pre street umenie 21. storočia. Ako pojali stvárnenie Kia Soul slovenskí umelci, možno vidieť odteraz až do konca februára 2009. "Galérie" Soul graffiti sa nachádzajú v Bratislave na nábreží L. Svobodu pod Novým mostom, v Žiline na autobusovej stanici a v Košiciach pri hypermarkete na Trolejbusovej ulici.

Kia Soul

Cieľom spoločnosti Kia Slovensko bolo rozžiariť smutné múry, vystúpiť z davu preexponovaných reklám, zaujať okoloidúcich, potešiť ich a zároveň im odovzdať správu, že na Slovensko prichádza nový automobil, ktorý má dušu mesta, ponúka mnoho možností, zaujme na prvý pohľad a každý, kto je mladý srdcom, v ňom nájde kúsok seba.

"Používali sme veľa živých farieb, chceli sme tým vyzdvihnúť a zvýrazniť samotné auto, ako ho cítime a vnímame, ako si ho predstavujeme pri jazde mestom. Sme radi, že sa nám podarilo aspoň čiastočne oživiť ulice a ukázať, že graffiti je skutočné umenie a nie vandalizmus" – vyjadril sa ku kampani autor Soul graffiti, jeden z prvých autorov graffiti na Slovensku, ktorý vystupuje pod menom Cose.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.