Krádeže áut v Nemecku a ČR

Streda, 08 október 2014

Spoločnosť Cebia zverejnila počty odcudzených automobilov v Českej republike a Nemecku za rok 2013. Nelichotivé údaje vypovedajú o tom, že autá sú pre zlodejské skupiny stále atraktívnym artiklom na ich obohacovanie sa. Vývoj v tejto oblasti hovorí, že počet krádeží nemá klesajúcu tendenciu, naopak ďalej narastá.

Krádeže áut
Zlodeji áut ďalej šarapatia. Situáciu v Nemecku a Českej republike mapuje firma Cebia.

V roku 2013 bolo v Nemecku ukradnutých 18.805 osobných automobilov, zatiaľ čo v Českej republike 10.736. Nemecký vozový park je však takmer desaťkrát väčší než český. Zatiaľ čo v Nemecku zlodeji odcudzili 0,43 vozidla na 1000 prevádzkovaných vozidiel, v Českej republike to bolo 2,23 vozidiel, teda až päťkrát viac. V uplynulom roku sa počet krádeží automobilov v Nemecku zvýšil o 4 %, v ČR tiež mierne vzrástol, a to o 3 %.

V Nemecku bolo v uplynulom roku registrovaných spolu 43,5 milióna osobných áut, v ČR 4,8 milióna. V Nemecku predali takmer 3 milióny nových osobných vozidiel, v ČR necelých 165 tisíc. Ak by sa prepočítaval pomer odcudzených vozidiel na predaj nových vozidiel, vychádzalo by, že v Nemecku sa kradnú autá desaťkrát viac ako v ČR.

Podľa nemeckej asociácie poisťovní GDV sa najčastejšie kradnú autá vo veľkých mestách a v prihraničných oblastiach Nemecka s ČR a Poľskom, teda na územiac bývalého východného Nemecka na čele s Berlínom.

Najviac kradnutou značkou je Volkswagen s 5949 odcudzenými vozidlami, nasledujú prémiové značky Audi (2841 ukradnutých áut), BMW (2748) a Mercedes (1065). Piata je značka Škoda (758), nasledujú Toyota (758), Opel (637), Ford Europe (570), Mazda (470) a desiatou zlodejmi najohrozenejšou značkou je Renault (384).

Autor: jGold
Foto: Cebia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.