Lancia Delta HF Integrale ožíva

Nedeľa, 05 máj 2013

Automobilky sú hrdé na svoje najúspešnejšie modely a ich okrúhle výročia si radi pripomínajú. K mnohým, ktoré už tak urobili pri rôznych výročiach, sa teraz pripája aj talianska Lancia. Jej model Delta HF Integrale sa preslávil hlavne na automobilových súťažiach, kde bol dlhé roky postrachom súperov.

Lancia Integrale
Lancia pripravila edíciu náramkových hodiniek pre majiteľov a fanúšikov talianskej značky

Ak sa dnes na Lanciu pozeráme ako na výrobcu luxusných alebo módnych áut, ešte v nedávnej minulosti bola talianska značka aj synonymom nekompromisných športových modelov. Takým bola aj Lancia Delta Integrale, ktorá v rokoch 1987-89 a v roku 1991 získala s Juhom Kankkunenom a Mikim Biasionom za volantom štyri tituly majstra sveta a 46 víťazstiev vo svetových rallye.

Pôvodný dizajn päťdverového hatchbacku Lancia navrhol slávny taliansky karosár Giorgetto Giugiaro. S ním sa Lancia Delta stala v roku 1980 európskym Autom roka. Náramkové hodinky Integrale! majú pripomenúť majiteľom a fanúšikom modelov Lancia slávnu éru modelu Delta Integrale a početné víťazstvá tohto fenomenálneho súťažného auta s pohonom štyroch kolies.

Kvalitné hodinky sa vyrábajú v Nemecku a majú nápadný športový dizajn. Robustný rám z nerezovej ocele s priemerom 43 milimetrov v matnej čiernej farbe bol nanesený elektronicky. Poskytuje vzrušujúci kontrast k ohnivo červenému ciferníku, ktorý je ozdobený aj grafickým stvárnením legendárneho súťažného vozidla Lancia Delta HF Integrale.

Je samozrejmé, že hodinky high kvality ukazujú nielen presný čas, ale má aj rôzne chronografické funkcie. Cena hodiniek Integrale! je 139 eur. O možnostiach kúpy informuje internetová stránka www.69pitstop.com.

Lancia Integrale Lancia Delta Integrale Lancia Integrale Lancia Integrale Lancia Integrale Lancia Delta HF Integrale
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.