Land Rover oslavuje

Štvrtok, 15 máj 2008

Pred 60 rokmi mal na autosalóne v Amsterdame premiéru prvý Land Rover, ktorý sa stal automobilovou ikonou. Aktuálny Land Rover Defender je jasným nástupcom tohto automobilu. Dodnes má Defender so svojim prapredkom niekoľko spoločných dielcov, napríklad veko na dopĺňanie motorového oleja či spony na upevnenie plátennej strechy.

Land Rover

V súčasnosti predstavuje Land Rover silnú značku, ktorá so svojimi piatimi modelovými radmi, korunovanými luxusným modelom Range Rover, láme predajné rekordy. V roku 2007 sa ich napríklad vo svete predalo spolu vyše 226 tisíc. K terajším okrúhlym narodeninám spoločnosť nedávno dostala predčasný narodeninový darček v podobe dvoch ocenení Queen's Awards for Enterprise. Prvé za export automobilov Land Rover do 147 štátov sveta v celkovej hodnote približne 4 miliardy libier ročne.

Druhé ocenenie za inováciu získal Land Rover – za svoj unikátny systém Terrain Response, ktorý umožňuje jednoduchým otočením gombíka nastaviť ústrojenstvo pohonu a elektronické regulačné systémy podvozka pre určitý druh terénu alebo povrchu – ako by na sedadle spolujazdca sedel skúsený inštruktor, špecialista na jazdu v teréne.

Príbeh značky Land Rover je príbehom úspechu anglického inžinierskeho umenia a automobilovej výroby. Vo výrobných závodoch v mestách Solihull pri Birminghame, Halewood neďaleko Liverpoolu a vo výskumno-vývojovom centre v oblasti English Midlands zamestnáva Land Rover v súčasnosti osem a pol tisíc pracovníkov priamo a ďalších približne 40 000 pracovníkov v nadväzných odvetviach.

Od prvého modelu Series I, vyrábaného v závode Solihull, automobily značky Land Rover definovali trh automobilov s pohonom 4x4. V roku 1970 spoločnosť predstavila modelom Range Rover míľnik v dovtedajšom segmente automobilov 4x4 - prvý automobil tohto druhu umožňujúci komfortnú a rýchlu jazdu po asfaltovanej ceste a súčasne poskytujúci nekompromisné jazdné vlastnosti v teréne. Okrem modelov Range Rover a Defender dnes ponuku značky Land Rover tvoria aj Discovery 3, Freelander 2 a Range Rover Sport.

Duch dobrodružstva sprevádza značku Land Rover od prvých dní jej existencie. Cestovatelia, farmári, bádatelia, záchranné služby a nadšenci pre prírodné športy od začiatku využívali Land Rover pre jeho schopnosti dosiahnuť akékoľvek nehostinné oblasti našej planéty. Počas uplynulých 60 rokov sa automobily Land Rover osvedčili aj v mnohých humanitárnych organizáciách a v organizáciách zaoberajúcich sa ochranou prírody.

História značky Land Rover je dlhá a slávna, ale vzrušujúca je aj jej budúcnosť. Začiatkom tohto roka poskytol Land Rover pohľad do svojej budúcnosti štúdiou crossover-kupé LRX s hybridným pohonom na báze naftového motora. Signalizuje to, že Land Rover za hlavnú úlohu považuje rozvíjanie svojich tradičných hodnôt v segmente premium pri zabezpečení ekologicky prijateľnej a udržateľnej motorizácie.

História značky Land Rover

  • 1948 - Land Rover Series I - Na Amsterdam Motor Show debutoval legendárny anglický automobil s pohonom 4x4
  • 1949 - Army Edition - Anglická armáda si objednala prvé exempláre z modelu Land Rover
  • 1953 - Začala sa vyrábať verzia s dlhým rázvorom
  • 1958 - Land Rover Series II
  • 1966 - Bol vyrobený 500 000 kus Land Rover
  • 1970 - Range Rover - Začal sa vyrábať nový univerzálny model Land Rover s dvojdverovou karosériou
  • 1971 - Land Rover Series III
  • 1976 - V júni bol vyrobený miliónty Land Rover
  • 1982 - Začal sa vyrábať Range Rover so štvordverovou karosériou
  • 1989 - Discovery - Tretí model značky Land Rover
  • 1990 - Ddefender - Originálny model bol modernizovaný a premenovaný
  • 1994 - Range Rover 2. geberácie
  • 1995 - Land Rover prekonal ročnú výrobu 100.000 kusov ročne
  • 1997 - Freelander - Štvrtý model značky Land Rover
  • 2002 - Range Rover 3. generácie - Začal sa vyrábať aktuálny Range Rover
  • 2004 - Discovery 3/LR3 - Aktuálna generácia modelu Discovery
  • 2005 - Range Rover Sport - Nový športovo-cestovný model
  • 2006 - Land Rover oznámil ambiciózny program znižovania a kompenzácie emisie CO2
  • 2006 - Freelander 2/LR2 - V závode Halewood sa začala vyrábať druhá generácia modelu Freelander
  • 2007 - Rekordný predaj dosiahol 226.000 vozidiel ročne
  • 2008 - Land Rover LRX - Štúdia LRX signalizuje možnú budúcnosť značky Land Rover

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.