Land Rover oslavuje

Štvrtok, 15 máj 2008

Pred 60 rokmi mal na autosalóne v Amsterdame premiéru prvý Land Rover, ktorý sa stal automobilovou ikonou. Aktuálny Land Rover Defender je jasným nástupcom tohto automobilu. Dodnes má Defender so svojim prapredkom niekoľko spoločných dielcov, napríklad veko na dopĺňanie motorového oleja či spony na upevnenie plátennej strechy.

Land Rover

V súčasnosti predstavuje Land Rover silnú značku, ktorá so svojimi piatimi modelovými radmi, korunovanými luxusným modelom Range Rover, láme predajné rekordy. V roku 2007 sa ich napríklad vo svete predalo spolu vyše 226 tisíc. K terajším okrúhlym narodeninám spoločnosť nedávno dostala predčasný narodeninový darček v podobe dvoch ocenení Queen's Awards for Enterprise. Prvé za export automobilov Land Rover do 147 štátov sveta v celkovej hodnote približne 4 miliardy libier ročne.

Druhé ocenenie za inováciu získal Land Rover – za svoj unikátny systém Terrain Response, ktorý umožňuje jednoduchým otočením gombíka nastaviť ústrojenstvo pohonu a elektronické regulačné systémy podvozka pre určitý druh terénu alebo povrchu – ako by na sedadle spolujazdca sedel skúsený inštruktor, špecialista na jazdu v teréne.

Príbeh značky Land Rover je príbehom úspechu anglického inžinierskeho umenia a automobilovej výroby. Vo výrobných závodoch v mestách Solihull pri Birminghame, Halewood neďaleko Liverpoolu a vo výskumno-vývojovom centre v oblasti English Midlands zamestnáva Land Rover v súčasnosti osem a pol tisíc pracovníkov priamo a ďalších približne 40 000 pracovníkov v nadväzných odvetviach.

Od prvého modelu Series I, vyrábaného v závode Solihull, automobily značky Land Rover definovali trh automobilov s pohonom 4x4. V roku 1970 spoločnosť predstavila modelom Range Rover míľnik v dovtedajšom segmente automobilov 4x4 - prvý automobil tohto druhu umožňujúci komfortnú a rýchlu jazdu po asfaltovanej ceste a súčasne poskytujúci nekompromisné jazdné vlastnosti v teréne. Okrem modelov Range Rover a Defender dnes ponuku značky Land Rover tvoria aj Discovery 3, Freelander 2 a Range Rover Sport.

Duch dobrodružstva sprevádza značku Land Rover od prvých dní jej existencie. Cestovatelia, farmári, bádatelia, záchranné služby a nadšenci pre prírodné športy od začiatku využívali Land Rover pre jeho schopnosti dosiahnuť akékoľvek nehostinné oblasti našej planéty. Počas uplynulých 60 rokov sa automobily Land Rover osvedčili aj v mnohých humanitárnych organizáciách a v organizáciách zaoberajúcich sa ochranou prírody.

História značky Land Rover je dlhá a slávna, ale vzrušujúca je aj jej budúcnosť. Začiatkom tohto roka poskytol Land Rover pohľad do svojej budúcnosti štúdiou crossover-kupé LRX s hybridným pohonom na báze naftového motora. Signalizuje to, že Land Rover za hlavnú úlohu považuje rozvíjanie svojich tradičných hodnôt v segmente premium pri zabezpečení ekologicky prijateľnej a udržateľnej motorizácie.

História značky Land Rover

  • 1948 - Land Rover Series I - Na Amsterdam Motor Show debutoval legendárny anglický automobil s pohonom 4x4
  • 1949 - Army Edition - Anglická armáda si objednala prvé exempláre z modelu Land Rover
  • 1953 - Začala sa vyrábať verzia s dlhým rázvorom
  • 1958 - Land Rover Series II
  • 1966 - Bol vyrobený 500 000 kus Land Rover
  • 1970 - Range Rover - Začal sa vyrábať nový univerzálny model Land Rover s dvojdverovou karosériou
  • 1971 - Land Rover Series III
  • 1976 - V júni bol vyrobený miliónty Land Rover
  • 1982 - Začal sa vyrábať Range Rover so štvordverovou karosériou
  • 1989 - Discovery - Tretí model značky Land Rover
  • 1990 - Ddefender - Originálny model bol modernizovaný a premenovaný
  • 1994 - Range Rover 2. geberácie
  • 1995 - Land Rover prekonal ročnú výrobu 100.000 kusov ročne
  • 1997 - Freelander - Štvrtý model značky Land Rover
  • 2002 - Range Rover 3. generácie - Začal sa vyrábať aktuálny Range Rover
  • 2004 - Discovery 3/LR3 - Aktuálna generácia modelu Discovery
  • 2005 - Range Rover Sport - Nový športovo-cestovný model
  • 2006 - Land Rover oznámil ambiciózny program znižovania a kompenzácie emisie CO2
  • 2006 - Freelander 2/LR2 - V závode Halewood sa začala vyrábať druhá generácia modelu Freelander
  • 2007 - Rekordný predaj dosiahol 226.000 vozidiel ročne
  • 2008 - Land Rover LRX - Štúdia LRX signalizuje možnú budúcnosť značky Land Rover

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.