LC Convertible: Návrat Lexusu ku kabrioletom

Streda, 21 august 2019

Na tohtoročnom festivale rýchlosti Goodwood Festival of Speed predstavil Lexus prototyp modelu LC Convertible a automobilka zároveň potvrdila, že ráta s jeho výrobou.

1-Lexus-LC-Convertible-Concept

Kabriolet Lexus LC Convertible dostal v Goodwoode zelenú a bude sa vyrábať

Kabriolety má Lexus vo svojom programe od roku 1996, kedy automobilka naštartovala práce na modeli SC 430. Koncept Lexus SC debutoval v roku 1999 v Tokiu a dva roky po premiére sa v takmer nezmenenej podobe dostal na trh. Názov Lexus SC pochádzal z výrazu Sport Coupé a dostupný bol výlučne so sklápacou strechou.

Nasledoval Lexus SC druhej generácie, kde dizajnéri použili konštrukčné prvky zo sedanu GS. Pod kapotu sa dostal motor V-8 s objemom 4,3 l (odtiaľ názov SC 430) a mal 290 koní. Lexus SC bol spojený s päť- alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kabriolet so štvormiestnou karosériou zrýchlilo na stovku za 6 sekúnd. Pevná strecha sa zložila za 25 sekúnd.

Na americkom trhu bol Lexus SC v štandardnej verzii vybavený prémiovým audiosystémom Mark Levinson a satelitnou navigáciou. Lexus SC II s pevnou strechou sa využíval aj na pretekárske účely a v japonskej sérii Super GT úspešne nahradil Toyotu Supra.

Potom v roku 2008 prišiel ďalší kabriolet, model IS C. Lexus LF-C pevnou skladacou strechou poháňali jednotky V6 s objemom 2,5 litra (IS 250 C), alebo 3,5 litra (IS 350 C – 310 k). Lexus LF-C si aj zašportoval. Napríklad japonský driftér Daigo Saito vyladil motor s objemom 3,4 litra s turbodúchadlom na výkon 1200 koní!

Vráťme sa k Lexusu LC Convertible, ktorý nedávno predstavili v Goodwoode a ktorý ako koncept mal premiéru na januárovom autosalóne v Detroite. V Goodwoode sa rozhodlo, že LC Convertible sa bude vyrábať. Dátum premiéry sériového vozidla zatiaľ automobilka neurčila.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.