Lexus. Kde všade sa vyrába.

Štvrtok, 24 jún 2021

Spoločnosť Lexus investovala za vyše tri desaťročia veľké prostriedky do výroby svojich áut. Postavila výrobné linky v niekoľkých továrňach v Japonsku, USA a Kanade.

lexus-lc

Z Tahary prvé modely

Všetko sa začalo pred viac ako 30 rokmi továrňou v meste Tahara. Závod začal vyrábať v roku 1979, teda desať rokov predtým, ako vznikla značka Lexus. Práve tam sa zrodili modely Lexus LS a ES prvej generácie určené pre americký trh. Dodnes práve z tejto továrne vychádzajú nové Lexusy LS. Závod s rozlohou 4 milióny m² je považovaný za jeden z najvýznamnejších a najmodernejších závodov na svete.

Fukuoka, tri továrne

Jedno z najdôležitejších výrobných centier spoločnosti Lexus sa nachádza na ostrove Kjúšú. Od roku 1991 pôsobia vo Fukuoke tri továrne Lexus. Modely UX, NX, ES a RX sa vyrábajú v prevádzkach, ktoré navzájom zdieľajú svoje aktivity. Továrne Miyata, Kanda a Kokura sú zodpovedné za kompletný výrobný proces vrátane lisovania dielov karosérie a odlievania súčastí a komponentov. V závodoch s celkovou plochou 1,8 milióna m² potom hotové automobily po konečnej montáži opúšťajúce továreň Miyata.

Motomachi – továreň priekopníkov

Hodinu jazdy od Tahary sa nachádza továreň Motomachi. Je to jedinečný závod a zároveň jeden z najstarších závodov spoločnosti Toyota. Práve tam vznikol fenomenálny Lexus LFA. Dnes sa tam vyrábajú modely Lexus LC a LC Cabrio. Automatizovaná výrobná linka umožňuje výrobu modelu LC, ktorý jasne odkazuje na ikonické LFA a taktiež vo veľkej miere využíva inovatívne materiály. Odtiaľto pochádza aj vlajková loď značky a kupé kabriolet. Zároveň tu Toyota vyrába aj športový GR Yaris a vodíkovú limuzínu Mirai.

Aj v Kanade a USA

V Kanade v meste Cambridge bola prvá továreň mimo Japonska. Prestížne SUV NX sa tu vyrába dodnes. Georgetown v USA vyrába pre Amerike limuzíny. Závod v Kentucky je najväčšou továrňou Lexus na svete. Sem Lexus sústredil výrobu modelu ES.

Princeton – už čoskoro

Americká továreň Toyoty v štáte Indiana v súčasnosti vyrába veľké SUV Lexusu určené pre americký trh. Do jej portfólia čoskoro pribudnú ďalšie veľké SUV Lexusu s tromi radmi sedadiel TX 350h a TX 500.

(red-gold)
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.