Lexus na 24hodinový Nürburgring

Streda, 06 máj 2009

Lexus plánuje nasadiť Lexus LF-A svoj dvojmiestny športový model, ktorého vývoj v súčasnosti dokončuje, na 37. ročník legendárnej dvadsaťštyrihodinovky na okruhu v Nürburgringu. Preteky sa uskutočnia 23. a 24. mája v nemeckom Porýní.

Lexus LF-A

Rozhodnutie zúčastniť sa vytrvalostných 24hodinových pretekov na okruhu Nürburgring nadväzuje na minuloročnú účasť v týchto vytrvalostných pretekoch. Konštruktéri si od nasadenia modelu Lexus LF-A sľubujú získať rad nových cenných skúseností, ktoré budú slúžiť pri vývoji budúcich sériovo vyrábaných modelov. Toyota chce okrem toho využiť túto príležitosť k rozvoju svojich ľudských zdrojov, najmä tým, že si takto vychová mladých mechanikov ako podporný personál.

Lexus LF-A

Prototyp Lexus LF-A, ktorý sa pretekov zúčastní, je v súčasnosti vo fáze vývoja zameraného na budúce komerčné využitie. Model obsahuje prvky bezpečnostnej výbavy pre okruhové preteky, ako bezpečnostnú klietku, špeciálnu palivovú nádrž, spojlery a ďalšie aerodynamické doplnky. Tím vývojárov tento rok vylepšil parametre vozidla špeciálnym naladením na pretekársku dráhu Nürburgring, zatiaľ čo špecifikácia motora, hnacieho systému a rámu zostali do značnej miery nezmenené.

Lexus LF-A

Pripravovaný Lexus LF-A na 24hodinové vytrvalostné preteky na okruhu Nürburgring bude mať karosériu z polymérov vystuženú uhlíkovými vláknami. Dĺžka automobilu bude 453 cm, šírka 188 cm a výška 120 cm. Pod kapotou bude desaťvalcový vidlicový motor umiestnený za prednou nápravou – zdvihový objem valcov 4805 cm³, výkon viac ako 500 koní. Prevodovka automatická bude pred zadnou nápravou typu transaxle. Radenie sekvenčné páčkami pod volantom, podobne vzadu je umiestnený aj chladič. Pneumatiky špeciálne pretekárske Bridgestone rozmeru 305/30 R20 vpredu i vzadu.

Značka Lexus je aktívna v oblasti motoristického športu najmä na území USA a Japonska. Medzi úspechy značky sa radí niekoľko víťazstiev v legendárnych pretekoch na 24 hodín v Daytone v rokoch 2006, 2007 a 2008 a v seriáli GrandAm (Grand American Rolex Series). Lexus získal aj titul Super GT v Japonsku v roku 2006 s modelom SC 430.

Lexus LF-A

Za volanty pretekárskych automobilov na Nürburgringu sa posadia piloti Armin Hahne, Jochen Krumbach a Andre Lotterer.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.