Loeb na Pikes Peak ničil súperov

Utorok, 02 júl 2013

Najsledovanejšie automobilové preteky do vrchu na svete, Pikes Peak v americkom štáte Colorado, vyhral Francúz Sebastien Loeb so špeciálom Peugeot 208 T16. Trať dlhú 20 kilometrov so 156 zákrutami, ktorej štart bol vo výške 2862 metrov nad morom a cieľ vo výške 4300 metrov pokoril Loeb za 8 minút a 13,878 sekundy, čo zodpovedá neuveriteľnej priemernej rýchlosti 140,7 km/h.

Pikes Peak
Sebastien Loeb sa zhostil úlohy favorita na pretekoch do vrchu Pikes Peak a zvíťazil

Preteky do vrchu Pikes Peak patria medzi najstaršie automobilové preteky v Amerike a po prvý raz sa uskutočnili už pred takmer sto rokmi, v roku 1916. Sú jedinečné a vo svete najsledovanejšie. V tomto roku o to viac, že sa ich zúčastnil deväťnásobný majster sveta v rallye Sebastien Lob, pre ktorého automobilka Peugeot pripravila unikátny špeciál Peugeot 208 T16. Francúzom veľmi záležalo na tom, aby víťazstvo patrilo ich značke a Loebovi. Na to zamerali celú prípravu na preteky, ktorej venovali nemálo času a nebola lacná.

Sebastien Loeb štartoval v posledný júnový deň na Pikes Peak so špeciálom 208 T16 v kráľovskej kategórii Unlimited, v triede bez obmedzení, s jediným cieľom vyhrať. Peugeot už tieto preteky raz vyhral – v roku 1988, vtedy na volantom Peugeota 405 T16 sedel Fín Ari Vatanen. Loeb teraz pod Pikes Peak prišiel, jazdil a v "pretekoch do oblakov" zvíťazil s neuveriteľným náskokom 48,3 sekundy pred druhým Rhysom Millenom a o 88,9 sekundy pred tretím Jaen Phillippe Dayrautom.

"Riadiť 208 T16 je veľmi zvláštny pocit," zdôveril sa novinárom Loeb po pretekoch. Dodal, že "náš špeciál má prítlak ako autá na 24hodinovke v Le Mans a zrýchlenie väčšie ako formula 1. Má 875 koní a je to najradikálnejší automobil, aký som kedy riadil. Výjazd zo zákrut sa podobá vystrelenej delovej guli a auto má ohromujúcu trakciu."

Či preteky na vrch Pikes Peak sú nebezpečné a aké pocity prežíva jazdec pred štartom?"Po oboch stranách trate sú strmé zrázy, a tak jazdec nesmie urobiť žiadnu chybu. Je to 20 km riskovania. Je to určitý tlak na jazdca. Cítil som to pred štartom, nezapieram. Z auta som však mal veľmi príjemný pocit a plynový pedál som stláčal s plnou dôverou, že ho zvládnem," hodnotil svoje pocity víťaz pretekov Pikes Peak 2013 Sebastien Loeb.

Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.