Loeb na Pikes Peak ničil súperov

Utorok, 02 júl 2013

Najsledovanejšie automobilové preteky do vrchu na svete, Pikes Peak v americkom štáte Colorado, vyhral Francúz Sebastien Loeb so špeciálom Peugeot 208 T16. Trať dlhú 20 kilometrov so 156 zákrutami, ktorej štart bol vo výške 2862 metrov nad morom a cieľ vo výške 4300 metrov pokoril Loeb za 8 minút a 13,878 sekundy, čo zodpovedá neuveriteľnej priemernej rýchlosti 140,7 km/h.

Pikes Peak
Sebastien Loeb sa zhostil úlohy favorita na pretekoch do vrchu Pikes Peak a zvíťazil

Preteky do vrchu Pikes Peak patria medzi najstaršie automobilové preteky v Amerike a po prvý raz sa uskutočnili už pred takmer sto rokmi, v roku 1916. Sú jedinečné a vo svete najsledovanejšie. V tomto roku o to viac, že sa ich zúčastnil deväťnásobný majster sveta v rallye Sebastien Lob, pre ktorého automobilka Peugeot pripravila unikátny špeciál Peugeot 208 T16. Francúzom veľmi záležalo na tom, aby víťazstvo patrilo ich značke a Loebovi. Na to zamerali celú prípravu na preteky, ktorej venovali nemálo času a nebola lacná.

Sebastien Loeb štartoval v posledný júnový deň na Pikes Peak so špeciálom 208 T16 v kráľovskej kategórii Unlimited, v triede bez obmedzení, s jediným cieľom vyhrať. Peugeot už tieto preteky raz vyhral – v roku 1988, vtedy na volantom Peugeota 405 T16 sedel Fín Ari Vatanen. Loeb teraz pod Pikes Peak prišiel, jazdil a v "pretekoch do oblakov" zvíťazil s neuveriteľným náskokom 48,3 sekundy pred druhým Rhysom Millenom a o 88,9 sekundy pred tretím Jaen Phillippe Dayrautom.

"Riadiť 208 T16 je veľmi zvláštny pocit," zdôveril sa novinárom Loeb po pretekoch. Dodal, že "náš špeciál má prítlak ako autá na 24hodinovke v Le Mans a zrýchlenie väčšie ako formula 1. Má 875 koní a je to najradikálnejší automobil, aký som kedy riadil. Výjazd zo zákrut sa podobá vystrelenej delovej guli a auto má ohromujúcu trakciu."

Či preteky na vrch Pikes Peak sú nebezpečné a aké pocity prežíva jazdec pred štartom?"Po oboch stranách trate sú strmé zrázy, a tak jazdec nesmie urobiť žiadnu chybu. Je to 20 km riskovania. Je to určitý tlak na jazdca. Cítil som to pred štartom, nezapieram. Z auta som však mal veľmi príjemný pocit a plynový pedál som stláčal s plnou dôverou, že ho zvládnem," hodnotil svoje pocity víťaz pretekov Pikes Peak 2013 Sebastien Loeb.

Pikes Peak Pikes Peak Pikes Peak
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.