Máme prvú rýchlonabíjaciu stanicu

Sobota, 29 september 2012

V Bratislave otvorili prvú rýchlonabíjaciu stanicu na Slovensku. Majitelia elektromobilov tak môžu svoje ekologické vozidlo plne nabiť za 20 minút na čerpacej stanici Slovnaft v bratislavskej Petržalke. Nabíjanie je do konca roka zadarmo.

Rychlonabijacia stanica
Po rýchlonabíjacej stanici v susednom Rakúsku máme takúto stanicu aj na Slovensku

Postarali sa o to Západoslovenská energetika a rakúski partneri cezhraničného projektu VIBRATe-EVN Wien Energie a Verbund. Konzorcium rakúskych a slovenských partnerov uviedlo tak do prevádzky už druhú rýchlonabíjaciu stanicu v regióne Twin City – Bratislava – Viedeň. Rýchle nabíjanie strategicky umiestnené v susediacich metropolách Viedni a Bratislave zaisťuje nepretržitú mobilitu používateľom elektromobilov na ich cestách po tomto regióne.

Vytvorením siete nabíjacích staníc a začlenením elektromobilov do každodennej prevádzky predstavuje projekt VIBRATe komplexný a funkčný model elektromobility. Výstavba staníc s rýchlym nabíjaním navyše prispieva k väčšiemu komfortu za volantom a otvára priestor na efektívnejšie využitie bezemisných vozidiel v mestskej či regionálnej doprave. Do konca roka plánuje rakúska a naša strana otvoriť na rakúskej strane ďalšie dve rýchlonabíjacie stanice.

Ekologický prínos elektromobility pre región potvrdzuje aj analýza, ktorú realizoval projektový tím VIBRATe. Jej výsledky sú potvrdením cieľa projektu – preniesť výhody čistej a energeticky efektívnej elektromobility do bežného života a zvýšiť povedomie verejnosti o tejto oblasti.

Pätnásť elektrických vozidiel, ktoré v období od januára do júna 2012 najazdili 56 000 km, spotrebovalo 9 MWh elektrickej energie a do vzduchu nešlo okolo 5600 kg emisií CO2. Priemerná denná najazdená vzdialenosť 35 km poukazuje najmä na mestské využívanie elektromobilov.

"Dojazd elektromobilov závisí najmä na vonkajšej teplote, využívaní klimatizácie a štýle jazdy. Pohybuje sa v rozmedzí od 80 do 130 km na jedno plné nabitie batérie. Spotreba elektrickej energie je naviazaná na dojazd a činí v priemere 12 až 20 kWh na 100 km," komentuje skúsenosti používateľov elektromobilov manažér projektu VIBRATe Peter Ševce.

Rychlonabijacia stanica Rychlonabijacia stanica Rychlonabijacia stanica
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.