Marcel Forgáč: Lexus to vie

Streda, 10 apríl 2019

Moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný motorista. Mal viacero áut prémiových značiek. Ako vraví, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.

Lexus ES a Marcel Forgac

Ste jedným z prvých majiteľov sedanu Lexus ES, konkrétne jeho športovej verzie s hybridným pohonom F Sport. Aké sú vaše dojmy po prvých mesiacoch zžívania sa s ním?

Na tomto aute sa mi už na prvý pohľad páčil jeho charakter, športová línia a vypracovanie interiéru. Vedel som, že má v sebe prvotriednu hybridnú technológiu. Trochu som čakal, ako sa to jeho vnútro "vyvŕbi". A dnes musím povedať, že je to auto, do ktorého som sa absolútne zamiloval.

Čomu vďačí Lexus za tento pocit?

Mám rád svižnú jazdu. A Lexus ES je s režimom Sport S alebo dokonca Sport S+ úplný drak. Ale aj pri mode ekologickej jazdy, ktorá je dnes veľmi trendy a žiaduca, teda aj počas bežného, každodenného používania, to auto jednoducho ide.

Aké máte pocity z jazdy?

Tento model krásne ukazuje, ako 2,5-litrový, naozaj vychytaný agregát od Lexusu, zasadený do hybridného pohonu, dokáže jazdiť neskutočne živo a pritom úsporne, vďaka elektrike úplne ticho a mimoriadne kultivovane. Práve kultúra chodu tohto auta je jeden z hlavných momentov, ktoré by som vyzdvihol. Radenie bez toho, aby to človek akokoľvek cítil, je veľkým plusom.

Čo hovoríte na komfort pri šoférovaní v porovnaní s inými autami?

Páči sa mi, aké má toto auto displeje, ktoré si môžem posúvať a prispôsobovať. Za jazdy sa aj intuitívne mení ich grafika a farba. Napríkla podľa toho, aký máte zvolený režim a ako rýchlo idete. Veľmi dobre mi sedí aj veniec volantu, ktorý je pri športovejšom štýle jazdy ideálny. Málokde som sa stretol s takými sedadlami, aké má Lexus. Mám za sebou už 400 km dlhú cestu bez prestávky a keď som vyšiel z auta, môj chrbát absolútne nič nepociťoval.

Ako je na tom podľa vás Lexus ES, čo sa týka zábavy na palube?

Keď sa rozhodujem pre nové auto, objednávam si najvyššiu verziu, čo sa audiosystému týka. Je to pre mňa investícia, na ktorú si potrpím. Systém Mark Levinson v mojom najnovšom aute je top, čo som kedy počul. Aj oproti iným systémom, ako napríklad Bose či Harman Kardon, je tento zvuk svetový.

Akou konkrétnou "vychytávkou" vás auto vyslovene prekvapilo?

Mám rád, keď ma auto učí. A Lexus to skrátka vie. Jedna vec je, že učí jazdiť úsporne. Ale pomáha aj s tým, aby ste jazdili bezpečne. Mám príklad, hoci sa zaň tak trochu hanbím. Môj Lexus ma prichytil pri chvíli nepozornosti, keď som sa hrabal v odkladacom priečinku. Keď som sa dostal do tesnej blízkosti auta predo mnou, moje ES-ko samo zabrzdilo. Až ma myklo, ale inteligentný systém ma ušetril od nepríjemností. Za normálnych okolností by som možno aj trošičku ťukol.

Ako reaguje okolie na vášho nového spoločníka?

Lexus ES je auto, ktoré by nemá "mafiánsky" charakter a nepôsobí príliš snobsky. Jednoducho je to auto, ktoré je zaujímavé, sexy, dizajnové a dá sa tušiť, že technika v ňom je naozaj dobrá. Napadá mi, že nikdy predtým by som si nevybral auto s červeným interiérom. Ale teraz sa vo vnútri tejto športovej verzie ES-ka cítim normálne ako doma. Každý kto si doň sadne, prechádza pohľadom všetky tie lišty, šitie, obloženie v štýle starého japonského kovania.

Autor: red-1stdass
Foto: archív M. Forgáča
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."