Marcel Forgáč: Lexus to vie

Streda, 10 apríl 2019

Moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný motorista. Mal viacero áut prémiových značiek. Ako vraví, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.

Lexus ES a Marcel Forgac

Ste jedným z prvých majiteľov sedanu Lexus ES, konkrétne jeho športovej verzie s hybridným pohonom F Sport. Aké sú vaše dojmy po prvých mesiacoch zžívania sa s ním?

Na tomto aute sa mi už na prvý pohľad páčil jeho charakter, športová línia a vypracovanie interiéru. Vedel som, že má v sebe prvotriednu hybridnú technológiu. Trochu som čakal, ako sa to jeho vnútro "vyvŕbi". A dnes musím povedať, že je to auto, do ktorého som sa absolútne zamiloval.

Čomu vďačí Lexus za tento pocit?

Mám rád svižnú jazdu. A Lexus ES je s režimom Sport S alebo dokonca Sport S+ úplný drak. Ale aj pri mode ekologickej jazdy, ktorá je dnes veľmi trendy a žiaduca, teda aj počas bežného, každodenného používania, to auto jednoducho ide.

Aké máte pocity z jazdy?

Tento model krásne ukazuje, ako 2,5-litrový, naozaj vychytaný agregát od Lexusu, zasadený do hybridného pohonu, dokáže jazdiť neskutočne živo a pritom úsporne, vďaka elektrike úplne ticho a mimoriadne kultivovane. Práve kultúra chodu tohto auta je jeden z hlavných momentov, ktoré by som vyzdvihol. Radenie bez toho, aby to človek akokoľvek cítil, je veľkým plusom.

Čo hovoríte na komfort pri šoférovaní v porovnaní s inými autami?

Páči sa mi, aké má toto auto displeje, ktoré si môžem posúvať a prispôsobovať. Za jazdy sa aj intuitívne mení ich grafika a farba. Napríkla podľa toho, aký máte zvolený režim a ako rýchlo idete. Veľmi dobre mi sedí aj veniec volantu, ktorý je pri športovejšom štýle jazdy ideálny. Málokde som sa stretol s takými sedadlami, aké má Lexus. Mám za sebou už 400 km dlhú cestu bez prestávky a keď som vyšiel z auta, môj chrbát absolútne nič nepociťoval.

Ako je na tom podľa vás Lexus ES, čo sa týka zábavy na palube?

Keď sa rozhodujem pre nové auto, objednávam si najvyššiu verziu, čo sa audiosystému týka. Je to pre mňa investícia, na ktorú si potrpím. Systém Mark Levinson v mojom najnovšom aute je top, čo som kedy počul. Aj oproti iným systémom, ako napríklad Bose či Harman Kardon, je tento zvuk svetový.

Akou konkrétnou "vychytávkou" vás auto vyslovene prekvapilo?

Mám rád, keď ma auto učí. A Lexus to skrátka vie. Jedna vec je, že učí jazdiť úsporne. Ale pomáha aj s tým, aby ste jazdili bezpečne. Mám príklad, hoci sa zaň tak trochu hanbím. Môj Lexus ma prichytil pri chvíli nepozornosti, keď som sa hrabal v odkladacom priečinku. Keď som sa dostal do tesnej blízkosti auta predo mnou, moje ES-ko samo zabrzdilo. Až ma myklo, ale inteligentný systém ma ušetril od nepríjemností. Za normálnych okolností by som možno aj trošičku ťukol.

Ako reaguje okolie na vášho nového spoločníka?

Lexus ES je auto, ktoré by nemá "mafiánsky" charakter a nepôsobí príliš snobsky. Jednoducho je to auto, ktoré je zaujímavé, sexy, dizajnové a dá sa tušiť, že technika v ňom je naozaj dobrá. Napadá mi, že nikdy predtým by som si nevybral auto s červeným interiérom. Ale teraz sa vo vnútri tejto športovej verzie ES-ka cítim normálne ako doma. Každý kto si doň sadne, prechádza pohľadom všetky tie lišty, šitie, obloženie v štýle starého japonského kovania.

Autor: red-1stdass
Foto: archív M. Forgáča
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.