Mazda MX-5: najlepší športový automobil

Streda, 16 jún 2010

Majitelia Mazdy MX-5 opäť vyhodnotili dvojmiestny japonský roadster ako najlepší športový automobil v triede. MX-5 získala viac bodov ako obdobné modely VW, Mercedes, alebo Audi Roadster Coupe. Tento obratný a svižný roadster má jednu z najrýchlejších sklápateľných elektricky ovládaných striech, na čo potrebuje iba 12 sekúnd.

Mazda MX-5

Najpredávanejší roadster na svete, Mazda MX-5, si môže pripísať ďalšie ocenenie do už aj tak dlhého zoznamu získaním titulu Najlepší športový automobil v hodnotení JD Power 2010. JD Power je systém hodnotenia automobilov samotnými majiteľmi.

Tohto každoročného prieskumu sa zúčastnilo vyše 17 000 majiteľov automobilov z celej Veľkej Británie. Majitelia ikonického dvojsedadlového športového modelu značky Mazda opäť dali svojmu autu najvyššie možné ocenenie za vzhľad, kvalitu exteriéru a interiéru, za spoľahlivosť, výkon, náklady na údržbu a tiež za servisné služby autorizovaných dealerov.

Po zrátaní všetkých hlasov získala Mazda MX-5 hodnotenie spokojnosti majiteľov 82,3%, čím porazila luxusné športové značky ako Mercedes-Benz SLK, Audi TT, či Volskwagen Eos a sebavedomo získala ocenenie ako Najlepší športový automobil.

Mazda MX-5 nezískala najvyššie ocenenie v JD Power prvýkrát. Ako najlepší športový automobil vo svojej kategórii ju oceňovali často a v mnohých krajinách sveta. Jej majitelia už 20 rokov oceňujú cenovú dostupnosť, výkon a najmä radosť za volantom, ktorú im tento malý roadster poskytuje. Doteraz si našla vo svete celkom 870 000 majiteľov.

Od roku 2006, kedy bola na trh uvedená verzia hardtop s elektrickým ovládaním, je Mazda MX-5 ešte populárnejšia. Malý roadster s pohonom zadných kolies je praktický automobil používateľný na dennú prevádzku. Je kombináciou nízkych prevádzkových nákladov, skvelých jazdných vlastností, legendárnej spoľahlivosti a tých najúžasnejších pocitov z jazdy v otvorenom automobile.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.