Mazda MX-5: oslavy v Le Mans

Utorok, 26 máj 2009

Na tohtoročnej 24hodinovke v Le Mans sa stretne dvesto roadsterov Mazda MX-5 z celej Európy. Pre ich majiteľov bude vyhradený špeciálny tábor Mazda Camp a vyhodnotená bude najkrajšia Mazda MX-5 zúčastnená na tomto podujatí.

Mazda MX-5
Mazda MX-2 je s počtom predaných exemplárov najmasovejším roadsterom na svete

V rámci najslávnejších vytrvalostných pretekov sa budú konať oslavy dvadsiateho výročia existencie najobľúbenejšieho roadsteru na svete, modelu Mazda MX-5. Prvá Mazda MX-5 s pôvodným názvom Miata sa po prvý raz predstavila na autosalóne Chicago Motor Show vo februári 1989 a znamenala začiatok renesancie dvojmiestnych roadsterov. Odvtedy je tento model stelesnením filozofie Jinba Ittai, čo je japonský výraz s významom "jazdec a kôň ako jedno telo", pričom stále poskytuje to, čo je samou podstatou pôžitku z jazdy v športovom aute. V tomto trende pokračovali aj konštruktéri nasledujúcich generácií modelu Mazda MX-5, ktorého sa dodnes predalo viac ako 850 000 kusov, vďaka čomu získal zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

Na pretekoch 24 hodín Le Mans sa stretne dvesto automobilov Mazda MX-5 z celej Európy, ktoré tu oslávia 20 rokov existencie tohto kultového roadsteru a súčasne tak prejavia svoj výnimočný vzťah k tomuto modelu. Podujatie sa organizuje v spolupráci s klubmi fanúšikov modelu MX-5 z celej Európy a bude 13. a 14. júna tohto roku.

Majitelia Mazdy MX-5 a záujemcovia o toto podujatie sa môžu obrátiť na klub MX-5 vo svojej krajine alebo navštíviť webovú stránku www.mazda.fr. Pre účastníkov ponúkajú organizátori kompletné služby vrátane parkovacieho miesta, tričko s motívom výročia, súťažný štítok rallye, obed a raňajky a ďalšie prekvapenia – to všetko už od 100 eur. Z exkluzívneho, pre nich vyhradeného tábora Mazda Camp v tesnej blízkosti okruhu budú mať jedinečnú šancu sledovať preteky 24 hodín Le Mans a fandiť trom súťažným tímom, ktoré používajú motory Mazda. Počas pretekov bude prebiehať súťaž Best of Show so špeciálnou cenou pre najkrajšiu Mazdu MX-5.

Mazda MX-5
Špeciál Mazda 787B, s ktorým jazdci Herbert, Weidler a Gachot v roku 1991 zvíťazili v Le Mans

Značka Mazda sa zapísala do histórie motoristického športu 23. júna 1991, keď Mazda 787B pilotovaná Johnnym Herbertom, Volkerom Weidlerom a Bertrandom Gachotom zvíťazila v pretekoch 24 hodín Le Mans. Bolo to prvé víťazstvo automobilu japonskej výroby a tiež prvé víťazstvo vozidla s rotačným motorom na Le Mans. Výkonná Mazda 787B bola dôkazom výnimočnej spoľahlivosti technológie rotačných motorov Mazda a neskôr právom získala miesto v sieni slávy motoristického športu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.