Mercedes spúšťa v Nemecku zimný pilotný program

Piatok, 25 október 2019

Automobilka Mercedes v spolupráci s okresom Zollernalb spúšťajú pilotný program na zvýšenie bezpečnosti a zlepšenie údržby na cestách v zimnom období.

Mercedes-pilotprog
Schéma ukazuje princíp pilotného programu Mercedes-Benz: hlásenie auta vybaveného komunikačnou technológiou vyšle správu cez server stredisku údržby

Cieľom pilotného programu je zvýšenie efektívnosti zimnej údržby vozoviek a zvýšenie bezpečnosti premávky v zimných mesiacoch. Pôjde hlavne o znižovanie rizika nehôd pri poľadovici s využitím komunikácie automobilu s okolím v ktorom auto jazdí a strediskom údržby, ktoré potom rýchlo zareaguje..

Vozidlá budú komunikovať medzi sebou, ale aj so správou dopravnej infraštruktúry. Osobné automobily Mercedes-Benz, ktoré budú vybavené technológiou komunikácie automobilu s okolím a ktorých majitelia si aktivujú službu "Aktuálne informácie o premávke", poskytnú v pilotnej skúške údaje o aktuálnej situácii na cestách kde jazdia pomocou vzájomnej komunikácie.

Ak snímače ESP alebo ABS v týchto vozidlách rozpoznajú klzký povrch vozovky, automaticky odošlú tieto údaje vrátane údaja o svojej polohe na servery Daimler Vehicle Backend cez mobilnú telefónnu sieť. Tieto informácie sa v reálnom čase zobrazia na digitálnych mapách v oboch strediskách pre údržbu cestných komunikácií v okrese Zollernalb. Vďaka tomu bude v budúcnosti možné včas a účelnejšie nasadiť zimnú údržbu vozoviek a optimalizovať použitie posypovej soli.

Následne bude možné zapojiť vozidlá verejnej služby, ako aj vozidlá polície, alebo aj autoparky. Pilotná skúška začína v januári 2020 a bude prebiehať do konca zimy. Okres Zollernalb sa nachádza v správnej oblasti Tübingen v Bádensku-Württembersku, kde žije približne 190 000 obyvateľov a mnohí z nich pravidelne využívajú cestné komunikácie na dochádzanie do práce.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.