Mercedes-AMG GT 63 S najrýchlejší na zelenom pekle Nürburgringu

Piatok, 09 november 2018

Nový Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic + je najrýchlejší sériovo vyrábaný štvormiestny automobil na svete, ktorý na legendárnom severnom okruhu Nürburgringu zvanom zelené peklo dosiahol rekordný čas 7:25:41 min.

AMG
Najrýchlejší sériový štvormiestny automobil na zelenej slučke Nürburgringu je Mercedes-AMG GT 63 S s pohonom štyroch kolies a riadenou zadnou nápravou

Za volantom kompletne vybaveného a sériového osemvalcového modelu sedel vývojový inžinier AMG Demian Schaffert. Niekdajší pretekár sa podieľal na vývoji vysokej dynamiky jazdy štvordverového kupé a svojím najrýchlejším kolom pôsobivo demonštroval výkon 470 kW/639 k športového vozidla.

Severný okruh Nürburgringu je najnáročnejšou pretekárskou traťou na svete. Najrýchlejšie kolo je preto najvhodnejšou zaťažkávacou skúškou kvalít športového vozidla. AMG GT 63 S 4Matic+ má preto najlepšie predpoklady.

K jeho sériovej výbave patria aj prvky pre dynamiku jazdy, ako sú plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4Matic+, aktívne riadenie zadnej nápravy, elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadnej nápravy a program agility AMG Dynamics.

Voliteľné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 sa postarali o poslednú štipku priľnavosti pre optimálnu trakciu a výrazné zrýchlenie pri výjazde zo zákrut "zeleného pekla".

Najrýchlejšie kolo dôkladne merali nezávislí experti spoločnosti "wige Solutions". Nezávislý notár navyše overil riadny stav vozidla a čas na jedno kolo.

Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.