Michael Schumacher po roku

Utorok, 30 december 2014

Pred rokom a dňom mal bývalý pilot formuly 1 Michael Schumacher veľmi vážnu nehodu. Pri lyžovačke utrpel vážne poranenie hlavy, z ktorého sa dodnes nespamätal. Od septembra je v domácej starostlivosti pri Ženevskom jazere, ktorá mu nahrádza kliniky, kde sa mu najlepší lekári snažili pomôcť a znovu ho vrátiť do života.

Michael Schumacher
Michael Schumacher ako sme ho vídali aj potom, ako ukončil svoju úspešnú kariéru

S počtom siedmich titulov majstra sveta najrýchlejších monopostov je Michael Schumacher najúspešnejším pilotom formuly 1. Prvý titul získal v roku 1994, posledný siedmy v roku 2004. Na ôsmy titul už nedosiahol a z kolotoča F1 odišiel, aby sa koncom roka 2009 do neho znovu vrátil. Definitívny koniec športovej kariéry ohlásil Michael Schumacher na konci sezóny 2012.

Na formulu 1 a motoristický šport však ani potom nezanevrel a príležitostne si v rýchlych autách znovu zajazdil. Druhou športovou vášňou bývalého nemeckého pilota bolo okrem futbalu lyžovanie, ak neberieme do úvahy jazdenie na rýchlych motocykloch, ktoré si viackrát vyskúšal aj v oficiálnych pretekoch.

Za športom sa vybral aj 29. decembra 2013, takmer presne pred rokom. So svojou rodinou zamieril na lyžovačku do francúzskych Álp. Práve ich svahy sa mu stali osudnými, keď po nekontrolovanom páde narazil nešťastne do skaly, ktorá mu rozbila ochrannú prilbu a spôsobila ťažké poranenie hlavy a mozgu.

Aj po roku je na tom Michael Schumacher zdravotne na tom veľmi zle. Je stále v bezvedomí, aj keď správy z jeho najbližšieho okolia hovoria, že robí pri zotavovaní pokroky, ale že proces rehabilitácie bude ešte dlhý a zodpovedá jeho zraneniu.

Bývalý jazdec formuly 1 Francúz Philippe Streiff, ktorý je po ťažkej havárii na invalidnom vozíku od roku 1989, sa k zdravotnému stavu Michaela Schumachera vyjadril: "Je pri vedomí, ale komunikuje iba očami. Spoznáva síce svoju manželku a deti, ale stále má s pamäťou veľké problémy."

Michael Schumacher bojuje ďalej o svoj život, ktorý mu po náraze do skaly na lyžiarskom svahu zachránila helma. Vybojuje tento svoj boj tak, aby sa znovu vrátil do života, z ktorého ho pred rokom vytrhla ťažká nehoda?

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.