Mini: Made in India

Streda, 08 máj 2013

Mini Countryman sa bude vôbec po prvý raz vyrábať mimo Európy, v závode BMW Chennai v Indii. Výroba bude spĺňať najnáročnejšie kvalitatívne normy spoločnosti BMW Group. Rozširovanie produkcie je reakciou na narastajúci dopyt po autách značky Mini.

Mini
Mini v Indii s jedným zo symbolov mnohomiliónovej krajiny na ázijskom kontinente

Zavedenie výroby modelov Mini nemecko-britskej značky v Indii je pokračovaním expanzie automobiliek na ázijský kontinent. Po britskom Oxforde, kde je základná výroba Mini, Birminghame, kde sa vyrábajú motory, rakúskom Grazi, odkiať z továrne Magna Steyer vychádzajú Mini Countryman a Paceman, je India ďalším produkčným miestom Mini. Aj keď sa Mini zatiaľ v Indii nepredáva masovo, záujem tu je, o čom svedčí aj skutočnosť, že v krajine je už otvorených päť predajných miest Mini.

K vzniku nového montážneho závodu značky Mini prišlo len rok po spustení predaja vozidiel Mini v Indii. Produkcia modelu Mini v Indii má napomôcť uspokojiť rastúci dopyt po modeloch Mini na indickom i ázijskom trhu. Prvými modelmi, ktoré sa v závode Chennai budú vyrábať, budú štvorkolky Countryman v základnej verzii One a turbodiesel Cooper D.

Pôvodný výrobný závod Chennai spoločnosti BMW vybudovali v roku 2007 a produkuje modely BMW radu 3 a BMW radu 5, ale aj BMW X1 a BMW X3. Závod s výrobnou plochou zhruba 13 000 metrov štvorcových je vzdialený necelých 40 kilometrov severozápadne od mesta Chennai. Hypermoderné technologické vybavenie, odborne zdatní zamestnanci a zdokonalené výrobné postupy predstavujú potrebné zložky na výrobu prémiových vozidiel.

Mini Mini Mini
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.