Mini: Made in India

Streda, 08 máj 2013

Mini Countryman sa bude vôbec po prvý raz vyrábať mimo Európy, v závode BMW Chennai v Indii. Výroba bude spĺňať najnáročnejšie kvalitatívne normy spoločnosti BMW Group. Rozširovanie produkcie je reakciou na narastajúci dopyt po autách značky Mini.

Mini
Mini v Indii s jedným zo symbolov mnohomiliónovej krajiny na ázijskom kontinente

Zavedenie výroby modelov Mini nemecko-britskej značky v Indii je pokračovaním expanzie automobiliek na ázijský kontinent. Po britskom Oxforde, kde je základná výroba Mini, Birminghame, kde sa vyrábajú motory, rakúskom Grazi, odkiať z továrne Magna Steyer vychádzajú Mini Countryman a Paceman, je India ďalším produkčným miestom Mini. Aj keď sa Mini zatiaľ v Indii nepredáva masovo, záujem tu je, o čom svedčí aj skutočnosť, že v krajine je už otvorených päť predajných miest Mini.

K vzniku nového montážneho závodu značky Mini prišlo len rok po spustení predaja vozidiel Mini v Indii. Produkcia modelu Mini v Indii má napomôcť uspokojiť rastúci dopyt po modeloch Mini na indickom i ázijskom trhu. Prvými modelmi, ktoré sa v závode Chennai budú vyrábať, budú štvorkolky Countryman v základnej verzii One a turbodiesel Cooper D.

Pôvodný výrobný závod Chennai spoločnosti BMW vybudovali v roku 2007 a produkuje modely BMW radu 3 a BMW radu 5, ale aj BMW X1 a BMW X3. Závod s výrobnou plochou zhruba 13 000 metrov štvorcových je vzdialený necelých 40 kilometrov severozápadne od mesta Chennai. Hypermoderné technologické vybavenie, odborne zdatní zamestnanci a zdokonalené výrobné postupy predstavujú potrebné zložky na výrobu prémiových vozidiel.

Mini Mini Mini
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.