Mitsubishi: na jednu nádrž 1857 km

Piatok, 24 august 2012

Švajčiar Felix Egolf prešiel s crossoverom Mitsubishi ASX na jednu nádrž 1857 kilometrov a vytvoril tak nový rekord. Rekordér z krajiny helvétskeho kríža je povolaním pilot, kapitán Airbusu 330/340 a jeden z najskúsenejších "hypermílerov".

Mitsubishi ASX
Švajčiarsky pilot airbusu absolvoval s Mitsubishi ASX na jednu nádrž 1857 kilometrov

Väčšina jeho trasy viedla po diaľničných úsekoch (74%), menšia časť po komunikáciách prvej triedy (23%) a najmenej kilometrov najazdil v mestskej premávke (3%). Celú 1857 km dlhú trasu prešiel za 25 hodín jazdy a dosiahol spotrebu 3,67 litra na sto kilometrov. Je to o 23,5% nižšia spotreba ako výrobcom udávaných 4,8 l/100 km. Priemerná rýchlosť pri rekordnej jazde Felixa Egolfa bola 74,1 km/hod.

Rekordnú jazdu absolvoval Švajčiar na Mitsubishi ASX 1,8 DI-D MIVEC, ktorý má poháňané predné kolesá prostredníctvom 6stupňovej manuálnej prevodovky. Jeho turbodiesel disponuje s výkonom 117 koní a najvyšší krútiaci moment je 380 Nm.

Na trať vyrazil Felix Egolf 25. júla zo švajčiarskej centrály Mitsubishi v meste Härkingen. Pokračovala cez Cham, St Gallen, priesmyk Arlberg, Innsbruck, St Johann, Salzburg, Viedeň, Linz, Braunau, Mníchov, Bregenz a odtiaľ späť cez St Gallen, Zürich, Cham, Härkingen, Bazilej, Moutiers do východiskového mesta Härkingen.

Rekordér Egolf nevyužíval žiadnu špeciálnu techniku na znižovanie spotreby. Jeho odporučenia na čo najúspornejšiu jazdu sú: neponáhľať sa, využívať potenciál vznetového motora pri vysokom krútiacom momente, včas radiť, dať nohu z plynu v tom správnom okamihu a nevytáčať motor do vysokých otáčok.

Mitsubishi ASX Felix Egolf
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.