Mitsubishi Outlander PHEV: V Nórsku sa ich predalo 10 000

Pondelok, 27 marec 2017

Hybridným automobilom plug-in hybrid, ktorých batérie možno nabíjať z elektrických zásuviek na verejných nabíjacích staniciach alebo aj z vlastných zásuviek, sa darí. Do konca tohto roku by počet plug-in hybridov mal dosiahnuť v Európe hranicu stotisíc predaných kusov.

Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV je vo svojej kategórii i celkove najpredávanejším autom v Nórsku

Od predaja prvých takýchto vozidiel holandským zákazníkom v októbri 2013 ubehlo len niečo viac ako tri roky a model Outlander PHEV z dielne Mitsubishi je stále najpredávanejším plug-in hybridným vozidlom v Európe a úspešne smeruje k prekonaniu 100 000 vozidiel predaných na európskom trhu. Táto hranica by sa mala dosiahnuť na konci kalendárneho roka 2017.

Len nedávno prekonali v Nórsku hranicu 10 000 vozidiel Outlander PHEV predaných od začiatku roka 2014. To je pre malý nórsky trh, ktorý predstavuje približne 150 000 predaných vozidiel ročne, úctyhodný počet. Zásluhu na tom má stratégia krajiny, kde miestne úrady zvýhodňujú nákup elektrických, hybridných a plug-in hybridných vozidiel v rámci konzistentnej dlhodobej stratégie ochrany životného prostredia.

Mitsubishi Outlander plug-in hybrid je v Nórsku druhý najpredávanejší model spomedzi všetkých značiek a všetkých pohonných jednotiek, najpredávanejší medzi EV/HEV/PHEV vozidlami, najpredávanejšie SUV a najpredávanejšie vozidlo s pohonom 4WD.

Záujem o elektrické hybridy je aj v ďalších štátoch západnej Európy. Najviac predaných elektrických hybridov zaznamenala Veľké Británia. Za ňou ako druhé je Nórsko, tretie Švédsko, štvrté Holandsko a piate Nemecko.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.