Mitsubishi varuje

Streda, 04 jún 2008

Vraví sa, že nie všetko čo sa bliští je zlato. Môže to platiť aj pri kúpe nových automobilov Mitsubishi Pajero a L200, ktoré sa na Slovensku objavili mimo sieť oficiálnych predajcov automobilov značky Mitsubishi.

Mitsubishi Mitsubishi

Na túto situáciu zareagoval oficiálny zástupca značky na Slovensku a vydal vyhlásenie, v ktorom reaguje na vzniknutú situáciu a varuje záujemcov o kúpu neoficiálne dovezených automobilov. Hovorí sa v ňom, že koncom roka 2007 sa na slovenskom trhu začali objavovať automobily značky Mitsubishi, ktoré nie sú určené pre európsky trh a nespĺňajú základné homologačné požiadavky nevyhnutné pre registráciu nových automobilov v Slovenskej republike, ako aj na celom európskom trhu.

Mitsubishi Mitsubishi

Spoločnosť M Motors SK, ktorá na slovenskom trhu japonskú značku Mitsubishi Motors zastupuje, podala po zistení týchto skutočností podnet na Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, aby podniklo ďalšie kroky a informovalo taktiež všetky Obvodné úrady dopravy s rozšírenou pôsobnosťou, zodpovedné za schvaľovanie jednotlivo dovezených vozidiel a STK stanice.

Mitsubishi Mitsubishi

Vo väčšine prípadov sú to modely Pajero a L200. Ide o automobily určené pravdepodobne pre trhy Spojených arabských emirátov. Ich špecifikácie však vôbec nezodpovedajú európskym smerniciam a teda ani schváleným modelom Mitsubishi na Slovensku. Táto skutočnosť má niekoľko ďalších závažných dôsledkov:

  • na tieto automobily sa v žiadnom prípade nevzťahuje celoeurópska záruka
  • nespĺňajú emisné normy Euro IV a nie sú vybavené systémom E-OBD
  • pri opravách týchto automlobilov nie je možné použiť európske dielenské príručky, platné príručky pre vyššie uvedené vozidlá nie sú v autorizovaných servisoch k dispozícii
  • pri kontrole spomínaných automobilov nefunguje diagnostika, nakoľko nie je k dispozícii potrebný software
  • homologačný štítok nespĺňa požiadavky EU smerníc
  • tieto automobily nie sú schválené podľa smernice pre elektromagnetickú kompatibilitu
  • môže chýbať zabudovaný imobilizér, často nemajú airbagy (platí pre model L200)
  • nespĺňajú smernice pre zadné ochranné zariadenia proti podbehnutiu - zadný nárazník (platí pre model L200)
  • nie sú vybavené systémom nastavenia sklonu svetiel z miesta vodiča a nemajú zadný svetlomet do hmly (platí pre model L200)
Mitsubishi

Všetky tieto skutočnosti sú vo svojom dôsledku príčinou, prečo by privezené vozidlo nemalo byť v Slovenskej republike zaregistrované. Niektoré z nich môžu byť vybavené i nemeckými registračnými dokladmi, ale to v žiadnom prípade nie je dôkazom plnenia európskych smerníc a nie je možné tieto automobily stotožniť s doposiaľ schválenými modelmi na slovenskom trhu.

Automobily sú síce na prvý pohľad veľmi podobné tým európskym, každopádne je však ich pôvod rozpoznateľný podľa identifikačného štítku, ktorý má časť údajov uvedených v arabskom jazyku, v niektorých prípadoch i podľa identifikačného čísla vozidla tzv. VIN.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.