Motor roka 2010 poháňa aj škodovky

Nedeľa, 27 jún 2010

V ankete Motor roka, ktorú každoročne vyhlasuje magazín Engine Technology International, získal celkové prvenstvo zážihový motor 1,4 TSI Twincharger. O prvenstve agregátu, ktorý používajú aj modely Škoda, rozhodla porota zložená zo 76 novinárov z 35 krajín na základe skúseností, ktoré získali počas jázd a testov.

Škoda Fabia RS
Fabia RS má 180 koní, zrýchli na stovku za 7,3 sekundy a spotrebuje len 6,2 l/100 km

Hlavnými kritériami pri hodnotení boli aj tento rok najmä výkon, hospodárnosť a ekológia prevádzky, ale aj kultivovanosť a tichý chod. Benzínový agregát 1,4 TSI Twincharger. Práve týmito vlastnosťami bodoval u poroty motor, ktorý poháňa aj vozidlá Škoda a získal v prestížnej ankete Motor roka 2010 celkové prvenstvo.

Unikátny motor prepĺňaný kompresorom a turbodúchadlom z dielne Volkswagenu získal okrem ocenenia Motor roka 2010 aj titul Najlepší motor v kategórií s objemom 1,0 až 1,4 litra. Cenu si odniesol aj jednoduchší variant víťazného agregátu 1,4 TSI prepĺňaný len turbodúchadlom.

Motor 1,4 TSI Twincharger
Víťazný motor 1,4 TSI Twincharger má pod kapotou viacero škodováckych modelov.

Agregát, ktorý využívajú aj modely Škoda Octavia, Yeti, Superb alebo nová Fabia v športovom vyhotovení RS, získal ocenenie najmä vďaka svojim výkonovým parametrom. Unikátnou vlastnosťou motorov TSI je vysoký výkon pri nízkom objeme, vďaka čomu majú aj nízku spotrebu. Zároveň sa vyznačujú lepším zrýchlením, vyššou maximálnou rýchlosťou a mimoriadne nízkymi emisiami CO2.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.