Motor roka: trojnásobné víťazstvo BMW

Piatok, 03 júl 2009

Víťazstvom v troch kategóriách v medzinárodnej súťaži Motor roka 2009 potvrdila automobilka BMW pozíciu špičkového výrobcu, ktorý produkuje obzvlášť výkonné a zároveň aj efektívne motory. V najvýznamnejšej súťaži motorov na svete motory BMW naplno zabodovali v troch kategóriách, keď prvenstvá získali výkonný V8 z BMW M3, radový šesťvalec s technológiou Twin Turbo známy z radu BMW 3, BMW radu 1 a BMW X6 a štvorvalcový motor s prepĺňaním twin-scroll z MINI Cooper S.

Motor roka
V kategórii od 3,0 do 4,0 litra sa Motorom roka stal BMW V8 z modelov M

Tohtoročné tri víťazné motory ocenila porota za vynikajúci nábeh výkonu, rovnako ako za ich vylepšenú efektivitu. Táto kombinácia schopností je výsledkom vývojovej stratégie BMW EfficientDynamics pri osemvalcovom motore modelov BMW radu M, radovom šesťvalci BMW a štvorvalci v MINI.

V kategórii motorov s objemom od 3,0 do 4,0 litra obhájil titul z minulého roka motor V8, ktorý pracuje v BMW M3. Tento štvorliter s výkonom 309 kW/420 k má značný podiel na úspechoch výkonných športových vozidiel BMW a teraz je k dispozícii aj pod kapotami BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan a BMW M3 Cabrio.

Šesťvalec s objemom 3,0 litre, výkonom 225 kW/306 k, s prepĺňaním Twin Turbo a vstrekovaním High Precision Injection dominoval tento rok už tretíkrát za sebou v kategórii motorov s objemom od 2,5 do 3,0 litra.

Víťazné ťaženie v kategórii motorov s objemom od 1,4 do 1,8 litra už od roku 2007 predvádza 1,6-litrový štvorvalec z MINI Cooper S, ktorý je s turbodúchadlom twin-scroll, priamym vstrekovaním benzínu a maximálnym výkonom 128 kW/175 k stále etalónom triedy.

Trojitým víťazstvom pokračuje BMW Group v písaní úspešného príbehu v súťaži Motor roka – International Engine of the Year Award. V jedenástich ročníkoch tejto súťaže, ktorá sa koná od roku 1999, získala BMW Group spolu viac ako 40 trofejí, šesť celkových víťazstiev, z toho za ostatné roky štyri v rade za sebou.

Súťaž Motor roka rozhoduje medzinárodná porota zložená z najznámejších motoristických novinárov. Tento rok ju tvorilo 65 expertov z 32 krajín a udelilo ceny v ôsmich kategóriách podľa objemu motorov, v troch zvláštnych kategóriách a špeciálne ocenenie pre celkového víťaza.

Motor roka Motor roka Motor roka
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.