Motor roka: trojnásobné víťazstvo BMW

Piatok, 03 júl 2009

Víťazstvom v troch kategóriách v medzinárodnej súťaži Motor roka 2009 potvrdila automobilka BMW pozíciu špičkového výrobcu, ktorý produkuje obzvlášť výkonné a zároveň aj efektívne motory. V najvýznamnejšej súťaži motorov na svete motory BMW naplno zabodovali v troch kategóriách, keď prvenstvá získali výkonný V8 z BMW M3, radový šesťvalec s technológiou Twin Turbo známy z radu BMW 3, BMW radu 1 a BMW X6 a štvorvalcový motor s prepĺňaním twin-scroll z MINI Cooper S.

Motor roka
V kategórii od 3,0 do 4,0 litra sa Motorom roka stal BMW V8 z modelov M

Tohtoročné tri víťazné motory ocenila porota za vynikajúci nábeh výkonu, rovnako ako za ich vylepšenú efektivitu. Táto kombinácia schopností je výsledkom vývojovej stratégie BMW EfficientDynamics pri osemvalcovom motore modelov BMW radu M, radovom šesťvalci BMW a štvorvalci v MINI.

V kategórii motorov s objemom od 3,0 do 4,0 litra obhájil titul z minulého roka motor V8, ktorý pracuje v BMW M3. Tento štvorliter s výkonom 309 kW/420 k má značný podiel na úspechoch výkonných športových vozidiel BMW a teraz je k dispozícii aj pod kapotami BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan a BMW M3 Cabrio.

Šesťvalec s objemom 3,0 litre, výkonom 225 kW/306 k, s prepĺňaním Twin Turbo a vstrekovaním High Precision Injection dominoval tento rok už tretíkrát za sebou v kategórii motorov s objemom od 2,5 do 3,0 litra.

Víťazné ťaženie v kategórii motorov s objemom od 1,4 do 1,8 litra už od roku 2007 predvádza 1,6-litrový štvorvalec z MINI Cooper S, ktorý je s turbodúchadlom twin-scroll, priamym vstrekovaním benzínu a maximálnym výkonom 128 kW/175 k stále etalónom triedy.

Trojitým víťazstvom pokračuje BMW Group v písaní úspešného príbehu v súťaži Motor roka – International Engine of the Year Award. V jedenástich ročníkoch tejto súťaže, ktorá sa koná od roku 1999, získala BMW Group spolu viac ako 40 trofejí, šesť celkových víťazstiev, z toho za ostatné roky štyri v rade za sebou.

Súťaž Motor roka rozhoduje medzinárodná porota zložená z najznámejších motoristických novinárov. Tento rok ju tvorilo 65 expertov z 32 krajín a udelilo ceny v ôsmich kategóriách podľa objemu motorov, v troch zvláštnych kategóriách a špeciálne ocenenie pre celkového víťaza.

Motor roka Motor roka Motor roka
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.