Motory BMW a MINI: štyrikrát Naj

Nedeľa, 27 jún 2010

Úspech v štyroch z ôsmich objemových tried prinieslo hodnotenie Medzinárodný motor roka 2010 opäť dominantnú pozíciu pre BMW Group. Medzi oceneným boli v okruhu toho najlepšieho, čo dnes konkurencia v tejto oblasti ponúka, benzínové aj naftové agregáty BMW – so štyrmi, šiestimi aj ôsmimi valcami.

BMW X5
Jeden z víťazných motorov nosí pod kapotou SUV bavorskej automobilky – BMW X5

Prvým zo štvorice ocenených je motor V8 z modelu BMW M3. Druhým je radový benzínový šesťvalec s technológiami BMW TwinPower Turbo, VALVETRONIC s priamym vstrekovaním, ktorý sa montuje do BMW radu 1, BMW radu 3 alebo BMW radu 5. Ďalším je vznetový štvorvalec BMW TwinPower Turbo z modelov BMW X1 xDrive23d a BMW 123d. Posledným zo štvorice ocenených motorov je zážihový štvorvalec s turbodúchadlom typu Twin Scroll z MINI Cooper S.

Cena Motor roka sa udeľuje na základe hodnotenia medzinárodnej poroty 76 odborných novinárov z 35 krajín sveta. Slávnostný ceremoniál ročníka 2010 sa konal na veľtrhu Engine expo v Stuttgarte. Toto oceňovanie otvorilo svoju tradíciu v roku 1999. Odvtedy získali motory vyvinuté pre BMW a MINI vyše 50 titulov v jednotlivých triedach.

Víťazstvo v kategórii s objemom 1,8 až 2,0 litra zaznamenal najvýkonnejší naftový štvorvalec BMW. Celohliníkový dvojlitrový motor s priamym vstrekovaním common rail a technológiou BMW TwinPower Turbo (150 kW/204 k) zaujal porotu svojou ťažnou silou a výnimočnou efektivitou.

Motor V8 z modelov BMW M3 vyhral tretíkrát za sebou v triede 3,0 až 4,0 litra. Agregát s objemom 4,0 litra a výkonom 309 kW/420 k, ktorý poháňa športové modely BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan a BMW M3 Cabrio zaujal hodnotiacich členov poroty svojou dynamikou, ktorá pramení z vysokootáčkového princípu. Okrem brilantnej dynamiky ocenili aj efektivitu tohto agregátu, ktorý má teraz v BMW M3 aj funkcie Auto Start/Stop, Brake Energy Regeneration a ďalšie prvky zo súboru BMW EfficientDynamics.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.