Najluxusnejší Range Rover v histórii

Utorok, 15 február 2011

Na autosalóne v Ženeve 2011 predstaví Range Rover svoj najluxusnejší model v celej histórii značky. Nový model Autobiography Ultimate Edition vychádza v špeciálnej edícii modelov Range Rover a britský výrobca tak demonštruje, ako z luxusného modelu môže byť ešte luxusnejší.

Range Rover
Britská automobilka predstaví na autosalóne v Ženeve v špeciálnej edícii Range Rover Autobiography Ultimate Edition najluxusnejší model v histórii britskej automobilky

Vlajková loď značky Range Rover má ručne opracovaný luxusný interiér so špeciálne zvolenou mäkkou prírodnou kožou. Jeho interiér je jeden z najkvalitnejších vo svete automobilov. Vyvýšená poloha vodiča ponúka vynikajúci výhľad z vozidla a maximálne pohodlie. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu užívať komfort ako v biznis triede, aký doteraz žiadny automobil Range Rover neponúkal.

Dve samostatné, elektricky ovládateľné zadné sedadlá ponúkajú cestujúcim vzadu priestor a pohodlie, ktoré ocenia predovšetkým majitelia využívajúci služby osobného šoféra. Zadná konzola, vrátane masívneho hliníkového stola na notebook, chladnička na nápoje a dve zariadenia Apple iPad v základnej výbave – použité prvýkrát v sériovo vyrábanom automobile – toto všetko prináša úplne novú úroveň luxusu do cestovania v modeli Range Rover.

Luxus nechýba ani batožinovému priestoru. Podlaha sa inšpirovala jachtami a je vykladaná tíkovým drevom, ktoré dopĺňajú kovové a kožené detaily. Interiér dopĺňa exkluzívna semianilínová koža na sedadlách a oxfordská koža na obložení dverí, prístrojovej doske a volante. Na prístrojovej doske a dverách sa po prvýkrát použila drevená dyha Kalahari. Luxusný interiér ponúka jedinečné farby –tmavú čerešňu alebo Arabicu.

Exteriér ponúkne dve nové unikátne farby karosérie – Roussillon Red a Otago Stone. Model limitovanej série Ultimate Edition má vo výbave nové viaclúčové 20palcové disky kolies z ľahkých zliatin a jedinečné logo na piatych dverách. Zákazníci si tiež môžu zvoliť balík výbavy Exterior Design Pack a vysúvacie bočné schodíky.

Pohon Range Roveru limitovanej série bude poháňať nový vznetový motor LR-TDV8 s objemom 4,4 litra s novou 8stupňovou prevodovkou Drive Select s radením páčkami pod volantom. V porovnaní s predchodcom má výkon 313 koní, krútiaci moment 700 Nm a nižšiu spotrebu paliva, o 14 % nižšie emisie CO2 a spĺňa emisnú normu Euro 5. Spotreba paliva nového 4,4-litrového motora je v kombinovanom cykle iba 9,4 l/100 km – je to doteraz najnižšia spotreba paliva tohto modelu.

Range Rover Autobiography Ultimate Edition zrýchľuje na 100 km/h za 7,5 sekundy . K dispozícii je tiež preplňovaný motor LR-V8 5,0 Supercharged s výkonom 510 koní a najvyšším krútiacim momentom 625 Nm. S ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

Oba varianty majú vo výbave systém Terrain Response, ktorý dokáže optimalizovať nastavenie vozidla na vozovke aj mimo nej. Má päť rôznych nastavení, s ktorými sa dokáže prispôsobiť rôznym terénom. Jeho súčasťou sú aj nové systémy Hill Start Assist (asistent rozbehu do kopca) a Gradient Acceleration Control (systém kontroly akcelerácie pri zjazde).

Exkluzivita tohto modelu je zaručená, pretože každé vozidlo bude vyrobené na objednávku. Pre 20 trhov na celom svete je určených 500 vozidiel. Cena najluxusnejšieho Range Roveru nebola ešte stanovená a britská automobilka ju oznámi v priebehu tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Range Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.