Najluxusnejší Range Rover v histórii

Utorok, 15 február 2011

Na autosalóne v Ženeve 2011 predstaví Range Rover svoj najluxusnejší model v celej histórii značky. Nový model Autobiography Ultimate Edition vychádza v špeciálnej edícii modelov Range Rover a britský výrobca tak demonštruje, ako z luxusného modelu môže byť ešte luxusnejší.

Range Rover
Britská automobilka predstaví na autosalóne v Ženeve v špeciálnej edícii Range Rover Autobiography Ultimate Edition najluxusnejší model v histórii britskej automobilky

Vlajková loď značky Range Rover má ručne opracovaný luxusný interiér so špeciálne zvolenou mäkkou prírodnou kožou. Jeho interiér je jeden z najkvalitnejších vo svete automobilov. Vyvýšená poloha vodiča ponúka vynikajúci výhľad z vozidla a maximálne pohodlie. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu užívať komfort ako v biznis triede, aký doteraz žiadny automobil Range Rover neponúkal.

Dve samostatné, elektricky ovládateľné zadné sedadlá ponúkajú cestujúcim vzadu priestor a pohodlie, ktoré ocenia predovšetkým majitelia využívajúci služby osobného šoféra. Zadná konzola, vrátane masívneho hliníkového stola na notebook, chladnička na nápoje a dve zariadenia Apple iPad v základnej výbave – použité prvýkrát v sériovo vyrábanom automobile – toto všetko prináša úplne novú úroveň luxusu do cestovania v modeli Range Rover.

Luxus nechýba ani batožinovému priestoru. Podlaha sa inšpirovala jachtami a je vykladaná tíkovým drevom, ktoré dopĺňajú kovové a kožené detaily. Interiér dopĺňa exkluzívna semianilínová koža na sedadlách a oxfordská koža na obložení dverí, prístrojovej doske a volante. Na prístrojovej doske a dverách sa po prvýkrát použila drevená dyha Kalahari. Luxusný interiér ponúka jedinečné farby –tmavú čerešňu alebo Arabicu.

Exteriér ponúkne dve nové unikátne farby karosérie – Roussillon Red a Otago Stone. Model limitovanej série Ultimate Edition má vo výbave nové viaclúčové 20palcové disky kolies z ľahkých zliatin a jedinečné logo na piatych dverách. Zákazníci si tiež môžu zvoliť balík výbavy Exterior Design Pack a vysúvacie bočné schodíky.

Pohon Range Roveru limitovanej série bude poháňať nový vznetový motor LR-TDV8 s objemom 4,4 litra s novou 8stupňovou prevodovkou Drive Select s radením páčkami pod volantom. V porovnaní s predchodcom má výkon 313 koní, krútiaci moment 700 Nm a nižšiu spotrebu paliva, o 14 % nižšie emisie CO2 a spĺňa emisnú normu Euro 5. Spotreba paliva nového 4,4-litrového motora je v kombinovanom cykle iba 9,4 l/100 km – je to doteraz najnižšia spotreba paliva tohto modelu.

Range Rover Autobiography Ultimate Edition zrýchľuje na 100 km/h za 7,5 sekundy . K dispozícii je tiež preplňovaný motor LR-V8 5,0 Supercharged s výkonom 510 koní a najvyšším krútiacim momentom 625 Nm. S ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

Oba varianty majú vo výbave systém Terrain Response, ktorý dokáže optimalizovať nastavenie vozidla na vozovke aj mimo nej. Má päť rôznych nastavení, s ktorými sa dokáže prispôsobiť rôznym terénom. Jeho súčasťou sú aj nové systémy Hill Start Assist (asistent rozbehu do kopca) a Gradient Acceleration Control (systém kontroly akcelerácie pri zjazde).

Exkluzivita tohto modelu je zaručená, pretože každé vozidlo bude vyrobené na objednávku. Pre 20 trhov na celom svete je určených 500 vozidiel. Cena najluxusnejšieho Range Roveru nebola ešte stanovená a britská automobilka ju oznámi v priebehu tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Range Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.