Nissan GT-R: športové auto roku 2009

Streda, 25 február 2009

Nissan GT-R získal v ankete časopisu What Car? titul Športové auto roku 2009. Model GT-R, o ktorom jeho výrobca hovorí ako o superaute na každý deň, porazil v hlasovaní Ferrari 430 Scuderia i Audi R8.

Nissan GT-R

Ocenenie, ktoré sa dostalo tomuto japonskému superšportu jednoznačne vypovedá o postavení, ktoré si Nissan GT-R vybojoval medzi najvýkonnejšími, najrýchlejšími a najemotívnejšími automobilmi tejto planéty. Už samotný fakt, že Japonci ho postavili proti Porsche 911 Turbo, svedčí o jeho supervýkonoch. Skutočnosť, že sa dokáže vyrovnať výkonom tohto Porsche, je minimálne ohromujúca. Nissan GT-R okrem vysokého výkonu ponúka aj isté ovládanie a umožňuje rýchlu a svižnú jazdu prakticky každému, kto si sadne za jeho volant.

Na vyhodnotení Športového auta roka 2009 sa mu dostalo aj takéhoto ohodnotenia: Nissan GT-R dáva aj priemerným vodičom pocit výnimočnosti, a výnimočným vodičom pocit naplnenia limitov. To je jeden z dôvodov, prečo práve GT-R získal prestížny titul. Niet pochýb o tom, že GT-R je jedným z tých okúzľujúcim a najvzrušujúcejších superautomobilov, aké sa dajú kúpiť.

Pod nápadnou karosériou sa skrýva jedinečná hnacia sústava, ktorá zahŕňa ručne montovaný 3,8-litrový motor V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 480 koní pri 6400 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 588 Nm pri 3200 až 5200 otáčkach (posledné vylepšenia pre európsky trh zahŕňajú zvýšenie výkonu o 5 k, štandardné obutie má pneumatiky Dunlop SP Sport 600 DSST, ráfiky z ľahkých zliatin Gun Metal RAYS vo farbe delovej zliatiny a čierne pre edíciu Black). S týmto výkonom je GT-R schopné ísť až 307 km/h a zvládnuť stovku (presnejšie z 0 na 96 km/hod) za 3,5 sekundy.

K týmto výkonom pomáha Nissanu GT-R aj nízky koeficient aerodynamického odporu cx = 0,27. Prenos výkonu má na starosti jedinečná šesťstupňová dvojspojková prevodovka v usporiadaní transaxle umiestnená pre zadnou nápravou a vyspelý systém pohonu všetkých kolies s radením páčkami pod volantom. Podporou je súbor sofistikovaných elektronických systémov navrhnutý tak, aby minimalizoval zásahy do pôžitku z jazdy.

Superšport Nissan GT-R má výkon na rozdávanie, pričom GT-R nemá typické nevýhody, ktoré sú spájané so superšportovými autami. S cenou začínajúcou na sume 56 795 anglických libier (v prepočte 64 687 eur, resp. 1 948 750 Sk) má GT-R navyše tú vzácnu vlastnosť, že je športovým autom, ktoré ponúka svoju praktickosť na každý deň.

Na európske trhy sa prvé dodávky nového Nissanu GT-R uskutočnia v apríli tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."