Nissan GT-R versus GT-R dron

Nedeľa, 10 júl 2016

Z nuly na 100 km/h zrýchli za 1,3 sekundy, vie ísť rýchlosťou 185 km/h a priemer otáčania má 0,3 metra. To sú základné parametre Nissana GT-R, nie však superšportu, ale rovnomenne pomenovaného dronu. Štvorkolesový GT-R má síce tiež úžasné parametre, ale zrýchlenie 0 na 100 km/h mu trvá takmer tri sekundy a pri najvyššej rýchlosti má údaj 313 km/h.

1 Nissan GT-R
Súboj zem – vzduch, resp. automobil versus dron sa konal na okruhu v Silverstone

Nissanom vyrobený dron GT-R je tiež veľmi výkonný stroj a je rovnako ako superšport nabitý špičkovými technológiami. Preteky dvoch Nissanov, auta s dronom, boli predohrou k oslave legendárneho modelu GT-R, ktorú Nissan pripravil na Festival of Speed v Goodwoode, ktorý sa konal od 23. do 26. júna vo Veľkej Británii.

Nissanom predstavený dron GT-R je z kategórie pretekárskych dronov riadených z pohľadu pilota (FPV, First Person View) a radí sa k modelom, ktoré majú najväčšie zrýchlenie na svete. Dron je konštruovaný tak, aby stačil novému Nissanu GT-R 2017 pri filmovaní na pretekárskych tratiach a rovnako ako jeho automobilový náprotivok disponuje tými najnovšími technológiami zvyšujúcimi výkon.

Dron GT-R navrhol tím Tornado XBlades Racing, ktorý zvíťazil v súťaži World Drone Prix. Vďaka špeciálnej pretekárskej konfigurácii a telu s nízkym aerodynamickým odporom dosahuje zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za neskutočných 1,3 sekundy.

2 Nissan GT-R a dron
Nissan GT-R model 2017 a dron GT-R súperili na pretekárskom okruhu v Silverstone pred sviatkom rýchlosti v Goodwoode vo Veľkej Británii

Automobil GT-R prenáša výkon motora V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami na všetky štyri kolesá. Dron GT-R disponuje štyrmi vrtuľami spojenými s motormi XNova 2000 kV a je vybavený rámom v pretekárskej špecifikácii pre kvadrokoptéry Sky-Hero. Vďaka tomu dosahuje neuveriteľné zrýchlenie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.