Nissan Juke-R: démon navštívil Bratislavu

Utorok, 19 jún 2012

Za pozvaním na predstavenie najsilnejšieho, bez nadsadenia povedané extravagantného Nissana Juke-R stála aj vidina, že za volant približne 550koňového extrémneho SUV si sadneme a vyskúšame jeho silu a jazdné schopnosti. Ale keďže podobnú ponuku dostali aj iné redakcie, jeden z "testovacích" jazdcov nedokázal skrotiť temperament auta, čo neostalo bez následkov. Nissan potom prezentáciu upravil tak, že novinári sa posadia len na sedadlo spolujazdca a riadiť Nissan Juke-R bude ich testovací jazdec.

Nissan Juke-R
Japonský démon Nissan Juke-R, jeden z dvoch vyrobených exemplárov v Bratislave

Týchto neobyčajných automobilov vyrobil Nissan len dva exempláre. Jeden s pravostranným a jeden s ľavostranným riadením. Prvý pre kontinentálnu Európu a druhý pre britské ostrovy, kde sa ešte stále jazdí vľavo. No a zastavenie sa tohto mimoriadneho auta v Bratislave bolo skvelou príležitosťou bližšie sa zoznámiť s týmto exemplárnym kusom. Stvorili ho nadšenci od Nissana, ktorý použili "vnútorné orgány" superšportu Nissana GT-R, ktoré transplantovali do kabáta najmenšieho crossovera japonského výrobcu.

Jeho srdcom nie je nič menšie, ako 3,8litrový vidlicový šesťvalec s mamutím výkonom 550 koní, uložený pod prednou kapotou. Jeho mimoriadne vysoký výkon prenáša na vozovku systém pohonu všetkých kolies zo spomínaného Nissana GT-R. Škoda, že fungovanie tohto mimoriadneho "kompaktu" sme si pre nemilú príhodu jedného slovenského novinára mohli vyskúšať len zo sedadla spolujazdca!

S Nissanom Juke-R sa jazdilo na špeciálne vyznačenej trati v areáli bratislavskej Incheby. Už tento fakt naznačoval, že možnosti "testovania" sú obmedzené. Za volant si s každým novinárom sadá Mike Mallock, jazdec od Nissanu a predvádza svoj bravúrny výkon. My sme to ohodnotili ako perfektné, výkon jazdca i Juke-R. Veď je s autom dokonale zžitý, ale určite neukázal všetko to, čoho je tento malý japonský démon schopný. Ale i tak to bol zaujímavý a skvelý zážitok.

Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Mike Mallock Nissan Juke-R Nissan Juke-R Mike Mallock Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.