Nissan Juke-R: démon navštívil Bratislavu

Utorok, 19 jún 2012

Za pozvaním na predstavenie najsilnejšieho, bez nadsadenia povedané extravagantného Nissana Juke-R stála aj vidina, že za volant približne 550koňového extrémneho SUV si sadneme a vyskúšame jeho silu a jazdné schopnosti. Ale keďže podobnú ponuku dostali aj iné redakcie, jeden z "testovacích" jazdcov nedokázal skrotiť temperament auta, čo neostalo bez následkov. Nissan potom prezentáciu upravil tak, že novinári sa posadia len na sedadlo spolujazdca a riadiť Nissan Juke-R bude ich testovací jazdec.

Nissan Juke-R
Japonský démon Nissan Juke-R, jeden z dvoch vyrobených exemplárov v Bratislave

Týchto neobyčajných automobilov vyrobil Nissan len dva exempláre. Jeden s pravostranným a jeden s ľavostranným riadením. Prvý pre kontinentálnu Európu a druhý pre britské ostrovy, kde sa ešte stále jazdí vľavo. No a zastavenie sa tohto mimoriadneho auta v Bratislave bolo skvelou príležitosťou bližšie sa zoznámiť s týmto exemplárnym kusom. Stvorili ho nadšenci od Nissana, ktorý použili "vnútorné orgány" superšportu Nissana GT-R, ktoré transplantovali do kabáta najmenšieho crossovera japonského výrobcu.

Jeho srdcom nie je nič menšie, ako 3,8litrový vidlicový šesťvalec s mamutím výkonom 550 koní, uložený pod prednou kapotou. Jeho mimoriadne vysoký výkon prenáša na vozovku systém pohonu všetkých kolies zo spomínaného Nissana GT-R. Škoda, že fungovanie tohto mimoriadneho "kompaktu" sme si pre nemilú príhodu jedného slovenského novinára mohli vyskúšať len zo sedadla spolujazdca!

S Nissanom Juke-R sa jazdilo na špeciálne vyznačenej trati v areáli bratislavskej Incheby. Už tento fakt naznačoval, že možnosti "testovania" sú obmedzené. Za volant si s každým novinárom sadá Mike Mallock, jazdec od Nissanu a predvádza svoj bravúrny výkon. My sme to ohodnotili ako perfektné, výkon jazdca i Juke-R. Veď je s autom dokonale zžitý, ale určite neukázal všetko to, čoho je tento malý japonský démon schopný. Ale i tak to bol zaujímavý a skvelý zážitok.

Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R Mike Mallock Nissan Juke-R Nissan Juke-R Mike Mallock Nissan Juke-R Nissan Juke-R Nissan Juke-R
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.