Nissan pre podporu elektromobility

Streda, 11 apríl 2012

Automobilka Nissan si dala za úlohu priviesť milión ľudí k elektrickej mobilite a jedno mesto zároveň odmení vylepšením dobíjacej infraštruktúry.

Nissan Leaf
Plne elektrický Nissan LEAF prejde na jedno nabitie 175 km, má 5hviezdiek od Euro NCAP, bezemisnú prevádzku a je víťazom ankety Európske a Svetové auto roka 2011

Ako to chce urobiť? Vyzve mestá po celej Európe, aby prijali elektrickú mobilitu a zároveň chce povzbudiť jednotlivé komunity k podpore kampane Nissan s názvom The Big Turn On (Veľké zapnutie). Na oplátku ponúka výhru v podobe 30 rýchlonabíjacích staníc. Tie sú súčasťou širšej iniciatívy, v rámci ktorej sa automobilka Nissan snaží získať milión užívateľov na stranu elektromobility, a to len za 100 dní.

Ťažiskom kampane "The Big Turn On" je zapojiť do akcie verejnosť, ktorá potom bude podporovať jednotlivé mesta v snahe získať od spoločnosti Nissan novú infraštruktúru pre elektromobily.

Tieto stanice urýchlia nabíjanie elektromobilov a zlepšia infraštruktúru pre budúcnosť s nulovými emisiami. Rýchlonabíjacie stanice kompatibilné s medzinárodným systémom ChAdeMO umožňujú nabiť prázdnu batériu na 80 % kapacity len za 30 minút. Bežnému typu nabíjacej jednotky to obvykle trvá približne osem hodín.

Ku koncu roku 2012 Nissan rozdá viac ako 400 rýchlonabíjacích staníc lokálnym úradom a partnerom s cieľom vytvoriť sieť obsahujúcu tisícky nabíjacích staníc a vytvoriť tak sieť diaľnic pre elektromobily, ktoré prepoja európske mestá.

"Automobilka Nissan začala ako prvý výrobca so sériovou výrobou stopercentne elektrického vozidla - modelu Nissan LEAF. Uvedomuje si ako dôležitá je budúcnosť v mene nulových emisií. Nastal čas, aby sme Európu zoznámili so všetkými výhodami a preukázali, že Nissan LEAF je reálnou alternatívou. Presne to je cieľom kampane "The Big Turn On", hovorí o cieli akcie Paul Wilcox, senior viceprezident pre predaj a marketing Nissan Europe.

Kampaň Nissanu má vyvrátiť aj mýty, ktoré panujú v súvislosti s elektromobilmi. Elektromobil Nissan LEAF, víťaz ankety európske a svetové auto roku 2011, vykazuje 95 % spokojnosť zákazníkov a získal 5hviezdičkové hodnotenie organizácie Euro NCAP. Iniciatíva Nissanu má preukázať, že elektromobily majú veľmi ekonomickú prevádzku, že Nissan LEAF je bezpečný a že jeho dojazd stačí na väčšinu každodenných jázd. LEAF má dojazd 175 km, čo zodpovedá viac ako 90 % jázd, ktoré európski vodiči uskutočnia počas všedných dní.

Účelom kampane je získať jeden milión fanúšikov elektromobilov. Tento cieľ chce dosiahnuť kombináciou osvety a priameho oslovenia spotrebiteľom prostredníctvom masívnej digitálnej a sociálnej kampane. Podporu stačí poskytnúť jedným kliknutím - spotrebitelia môžu vyjadriť svoju podporu elektromobilov tým, že kliknú na tlačidlo "Turn on" (zapnúť) na webovej stránke kampane The Big Turn On (http://www.thebigturnon.com/) alebo prostredníctvom sociálnych sietí.

Autor: gold-niss
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.