Nissan predal v Európe 75 tisíc elektromobilov

Sobota, 12 november 2016

Nissanu sa s elektromobilmi darí. Na celom svete už predal 260 000 elektromobilov a za prvý polrok 2016 si elektromobil kúpilo oproti rovnakému obdobiu uplynulého roka o 10 percent viac zákazníkov.

Nissan Leaf
Ťažiskový elektrický model japonskej automobilky Nissan Leaf slávi v Európe úspech

Nissanu sa darí aj v Európe, keď jeho elektromobily si kúpilo 75 tisíc zákazníkov. Rastúci predaj posilňuje vízia spoločnosti Nissan o bezemisnej budúcnosti automobilovej dopravy v intenciách plánu a dokumentu Inteligentnej mobility, ktorý značka postupne realizuje.

K úspechu Nissanu okrem ťažiskového osobného modelu Leaf výrazne pomáha van e-NV200, ktorého objem predaja v hospodárskom roku 2016 vzrástol medziročne o 34 percent.

Vlastníci elektromobilov Nissan najazdili po celom svete už vyše štyri miliardy kilometrov. Zvýšenému záujmu o tento druh automobilov pomáha aj rýchly rozvoj rýchlonabíjacích staníc. V súčasnosti je ich v Európe už štyritisíc.

Záujem o elektromobily zvyšuje aj predlžovanie ich dojazdu. Má ho aj modernizovaný Nissan Leaf, ktorý teraz disponuje 30 kWh batériou, s ktorou prejde na jedno nabitie až 250 km.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.