Nový komfort obrazovky

Pondelok, 12 január 2009

Vodič i spolujazdec môžu každý samostatne vďaka novej najmodernejšej technike sledovať "svoj" obraz na centrálnom displeji umiestnenom na stredovej konzole. Bude ho mať od leta tohto roku Mercedes-Benz triedy S.

Mercedes-Benz triedy S

Centrálnu obrazovku umiestnenú na stredovej konzole prístrojového panela, na ktorej môžu zároveň vodič i spolujazdec samostatne každý zo svojho uhla ohľadu sledovať na celej ploche obrazovky každý iný obraz, príde do predaja už v lete 2009 s novým automobilom Mercedes-Benz triedy S ako prvá prémiová limuzína na svete.

Dva rozdielne obrazy sa súčasne vytvoria na farebnom LCD displeji s uhlopriečkou osem palcov z pixelov (bodov) ležiacich vedľa seba. Maska umiestnená pred displejom takto zmiešané dva obrazy opticky rozdelí tak, aby v závislosti od polohy sediaceho boli rozoznateľné len pixely pre jeden alebo pre druhý obraz. Kým si napríklad vodič bude overovať navigačné pokyny, spolujazdec môže na tom istom displeji zároveň pohodlne sledovať pri použití slúchadiel film, aby tým vodiča nerušil. Pritom každý z nich uvidí iba svoje vyobrazenie.

Novú technológiu s názvom SplitView integrujú do ovládacieho a zobrazovacieho systému Comand automobilov Mercedes-Benz. Automobilka Mercedes-Benz vyvinula novú technológiu v spolupráci so spoločnosťou Bosch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.