Nový komfort obrazovky

Pondelok, 12 január 2009

Vodič i spolujazdec môžu každý samostatne vďaka novej najmodernejšej technike sledovať "svoj" obraz na centrálnom displeji umiestnenom na stredovej konzole. Bude ho mať od leta tohto roku Mercedes-Benz triedy S.

Mercedes-Benz triedy S

Centrálnu obrazovku umiestnenú na stredovej konzole prístrojového panela, na ktorej môžu zároveň vodič i spolujazdec samostatne každý zo svojho uhla ohľadu sledovať na celej ploche obrazovky každý iný obraz, príde do predaja už v lete 2009 s novým automobilom Mercedes-Benz triedy S ako prvá prémiová limuzína na svete.

Dva rozdielne obrazy sa súčasne vytvoria na farebnom LCD displeji s uhlopriečkou osem palcov z pixelov (bodov) ležiacich vedľa seba. Maska umiestnená pred displejom takto zmiešané dva obrazy opticky rozdelí tak, aby v závislosti od polohy sediaceho boli rozoznateľné len pixely pre jeden alebo pre druhý obraz. Kým si napríklad vodič bude overovať navigačné pokyny, spolujazdec môže na tom istom displeji zároveň pohodlne sledovať pri použití slúchadiel film, aby tým vodiča nerušil. Pritom každý z nich uvidí iba svoje vyobrazenie.

Novú technológiu s názvom SplitView integrujú do ovládacieho a zobrazovacieho systému Comand automobilov Mercedes-Benz. Automobilka Mercedes-Benz vyvinula novú technológiu v spolupráci so spoločnosťou Bosch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.