Nový vzhľad Renaultov prichádza s novým šéfdizajnérom

Utorok, 21 január 2014

Renault bude mať novú dizajnovú stratégiu. Mužom, ktorý zmení tvár automobilov značky Renault, navštívil práve v týchto dňoch Slovensko. Jeho meno je Laurens van den Acker a je novým mužom zodpovedný za to, ako budú nové Renaulty vyzerať. Na Slovensku sa zastavil pri príležitosti predstavenia nového modelu Renault Mégane.

Laurens van den Acker
Nový šéfdizajnér Renault Laurens van den Acker hovorí o úlohe a dôležitosti dizajnu

Laurens van den Acker ako nový šéf dizajnu automobilov Renault a Dacia je zodpovedný za zmenu dizajnu týchto dvoch automobilových značiek. Pod jeho taktovkou sa už zrodila nová stratégia značky Renault a jeho prvými výtvormi sú Renault Clio zatiaľ poslednej generácie a model kompaktného SUV Captur.

Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci tohto roku predstaví Renault ďalší model z dielne Laurens van den Acker – model Edison. Na jeseň tohto roku potom v Paríži bude nasledovať nový Espace. Neskôr prídu na rad nové modely Megane a Laguna.

Dizajn Laurens van den Ackera je skutočne vydarený a v Renaulte veria, že aj najbližšia budúcnosť tejto francúzskej značky bude novým dizajnérom zabalená do krásneho a príťažlivého obalu a priláka do showroomov nových zákazníkov Renaultu.

V posledným dvadsiatich rokoch bol Renault jedným z hlavných hráčov na poli automobilového dizajnu konceptov. Udržať sa na vrchole v dnešnej ťažkej konkurencii vyžaduje byť vždy o krok pred ostatnými. Renault svojim dizajnom zachádza do sfér, ktoré sú ešte nezmapované, definuje inovatívne koncepty a vymýšľa nové formy estetiky.

Prvý projekt pod novou identitou značky, vedený priamo šéfdizajnérom, bol koncept DeZir. Tento športový koncept je vyjadrením záväzku Renaultu pre viac emotívny dizajn. Jeho krvavo červená farba a vášnivý profil vyjadruje vášeň pre autá. Koncept poháňa elektromotor a tak komunikuje s oblasťou ochrany životného prostredia a automobilovou eleganciou.

Aj tie ďalšie, ako Captur, R-Space, Frendzy, Twin'Z a Twin'Run, spájajú v sebe novú dizajnovú stratégiu a ukazujú smerovanie budúcich automobilov. Aj koncept Initiale Paris,predstavený v Ženeve v roku 2013, predstavuje víziu nástupcu modelu Espace a zosobňuje víziu vozidiel v prémiovom segmente spoločnosti Renault.

Renault ako výrobca automobilov vie ponúknuť to správne riešenie pre každého zákazníka so zreteľom na jeho individuálne potreby. Ponúka automobily, ktoré sa stávajú súčasťou života a životného štýlu a uvedomuje si, aký dôležitý je dizajn každého automobilu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.