Nový vzhľad Renaultov prichádza s novým šéfdizajnérom

Utorok, 21 január 2014

Renault bude mať novú dizajnovú stratégiu. Mužom, ktorý zmení tvár automobilov značky Renault, navštívil práve v týchto dňoch Slovensko. Jeho meno je Laurens van den Acker a je novým mužom zodpovedný za to, ako budú nové Renaulty vyzerať. Na Slovensku sa zastavil pri príležitosti predstavenia nového modelu Renault Mégane.

Laurens van den Acker
Nový šéfdizajnér Renault Laurens van den Acker hovorí o úlohe a dôležitosti dizajnu

Laurens van den Acker ako nový šéf dizajnu automobilov Renault a Dacia je zodpovedný za zmenu dizajnu týchto dvoch automobilových značiek. Pod jeho taktovkou sa už zrodila nová stratégia značky Renault a jeho prvými výtvormi sú Renault Clio zatiaľ poslednej generácie a model kompaktného SUV Captur.

Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve v marci tohto roku predstaví Renault ďalší model z dielne Laurens van den Acker – model Edison. Na jeseň tohto roku potom v Paríži bude nasledovať nový Espace. Neskôr prídu na rad nové modely Megane a Laguna.

Dizajn Laurens van den Ackera je skutočne vydarený a v Renaulte veria, že aj najbližšia budúcnosť tejto francúzskej značky bude novým dizajnérom zabalená do krásneho a príťažlivého obalu a priláka do showroomov nových zákazníkov Renaultu.

V posledným dvadsiatich rokoch bol Renault jedným z hlavných hráčov na poli automobilového dizajnu konceptov. Udržať sa na vrchole v dnešnej ťažkej konkurencii vyžaduje byť vždy o krok pred ostatnými. Renault svojim dizajnom zachádza do sfér, ktoré sú ešte nezmapované, definuje inovatívne koncepty a vymýšľa nové formy estetiky.

Prvý projekt pod novou identitou značky, vedený priamo šéfdizajnérom, bol koncept DeZir. Tento športový koncept je vyjadrením záväzku Renaultu pre viac emotívny dizajn. Jeho krvavo červená farba a vášnivý profil vyjadruje vášeň pre autá. Koncept poháňa elektromotor a tak komunikuje s oblasťou ochrany životného prostredia a automobilovou eleganciou.

Aj tie ďalšie, ako Captur, R-Space, Frendzy, Twin'Z a Twin'Run, spájajú v sebe novú dizajnovú stratégiu a ukazujú smerovanie budúcich automobilov. Aj koncept Initiale Paris,predstavený v Ženeve v roku 2013, predstavuje víziu nástupcu modelu Espace a zosobňuje víziu vozidiel v prémiovom segmente spoločnosti Renault.

Renault ako výrobca automobilov vie ponúknuť to správne riešenie pre každého zákazníka so zreteľom na jeho individuálne potreby. Ponúka automobily, ktoré sa stávajú súčasťou života a životného štýlu a uvedomuje si, aký dôležitý je dizajn každého automobilu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.