Ocenenie pre Kia Soul

Piatok, 27 marec 2009

Kia je prvou kórejskou automobilovou značkou a štýlový crossover Kia Soul v histórii prvým kórejským automobilom, ktorý získal prestížne dizajnérske ocenenie Honourable Mention v prestížnej súťaži Red Dot 2009 nemeckého dizajnérskeho centra Design Zentrum Nordrhein Westfalen.

Red Dot 2009

Porota pre udeľovanie ceny Red Dot 2009, ktorú tvorí 27 nezávislých dizajnérov a akademikov pôsobiacich v oblastiach kreativity, preskúmava každý prihlásený produkt na základe 9 základných kritérií – inovácia, funkcionalita, kvalita, ergonómia, odolnosť, emotívny vplyv, doplnky produktu, jednoduchosť používania a ekologická tolerancia.

Poslednú novinku Kia Soul vybrala porota spomedzi viac ako 3230 prihlásených produktov zo 49 krajín, ktoré súťažili v 17 rôznych kategóriách. Šéfdizajnér značky Kia Peter Schreyer k zisku ceny povedal, že dizajnérske tímy v Kórei, Kalifornii a Európe sú pyšné a cenia si prestížne uznanie získané Kiou Soul. Dizajnérska stratégia značky Kia je podľa neho správne zameraná na špecifické produktové riešenia a vývoj unikátneho vzhľadu značky. Cena je odmenou za rozhodnutie značky Kia povýšiť dizajn na jeden z kľúčových komponentov korporátnej DNA.

Red Dot 2009

Ľudia pracujúci pre značku Kia sú podľa jej šéfdizajnéra presvedčení, že človek, ktorý raz vyskúša model Soul, neostane len pri prvom zážitku, ale pôjde viac do hĺbky a nechá sa očariť štýlom, farbami a kvalitou nového mestského crossoveru Kia Soul. Spomenul tiež niekoľko unikátnych aspektov, ako napríklad jednoduché nastupovanie do vozidla, vyššiu polohu sedenia a celkové riešenie vnútorného priestoru v Kia Soul.

Tohtoročné odovzdávanie cien sa uskutoční 29. júna 2009 v priestoroch divadla Aalto-Theater v nemeckom Essene a vystavené budú v múzeu Red Dot v tomto nemeckom meste od 30. júna do 30. júla 2009.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
Je to prekrásne auto, ktore si zaslúzi obdiv. Soul je predurčený pre ludí z fantáziou. Auto priam zvádza k tomu, aby si ho ktokoľvek prispôsobil svojim predstavám a mal s neho dvonásobnú radosť. Prajem veľa spokojných zákazníkov.
Pridal vlado v pondelok 06 apríla 2009 o 14:13
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.