Opel Ampera: z Rüsselsheimu do Ženevy

Pondelok, 01 marec 2010

Prototyp elektromobilu Opel Ampera vyštartuje z nemeckého Rüsselsheimu na autosalón do Ženevy veľmi netradične – po vlastných. Akumulátory prvého prototypu produkčného elektromobilu pred cestou plne nabili na novej nabíjacej stanici v areáli automobilky. Energia uložená v 16 kW li-ion akumulátoroch vystačí elektromobilu na prvé desiatky kilometrov z celkových 600 kilometrov, čo je dĺžka trasy z Rüsselsheimu do Ženevy, takže v počiatočnom štádiu cesty nebude elektromobil produkovať žiadne emisie CO2.

Opel Ampera

Za volant Opelu Ampera sa posadí Gherardo Corsini, riaditeľ automobilky Opel zodpovedný v nemeckej automobilke za elektromobily. Sám tak s prvým produkčným prototypom pripravovaného elektrického modelu Ampera najazdí prvé kilometre v bežnej premávke. A keďže prototyp Ampera má 370 Nm krútiaceho momentu, mohla by to byť celkom dynamická a takmer bezhlučná testovacia jazda.

Keď sa po približne 60 km jazdy akumulátory Opelu Ampera vyčerpajú, naskočí palubný generátor, poháňaný malým spaľovacím motorom, ktorý bude ďalej dodávať elektrickú energiu trakčnému elektromotoru pre zvyšok cesty do Ženevy. Práve v tom je veľká výhoda pohonného systému prototypu Ampera, pretože konvenčné elektromobily, ktoré čerpajú energiu výhradne z akumulátorov, musia po prejdení určitej vzdialenosti zastaviť a dobíjať batérie, zatiaľ čo Ampera si vystačí s palubným generátorom. Na jedno dobitie a doplnenie nádrže prejde Ampera viac ako 500 km. Jej akumulátory možno dobíjať aj zo štandardnej elektrickej siete.

Diaľková jazda prototypu Opel Ampera v bežnej premávke z Rüsselsheimu do Ženevy má demonštrovať pripravenosť päťdverového štvormiestneho elektromobilu, ktorý v budúcnosti bude slúžiť ako bežný rodinný automobil. Sériová výroba modelu Ampera sa rozbehne koncom roka 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.