Opel Astra: Auto roka 2016

Streda, 02 marec 2016

Predvečer otvorenia 86. ročníka Geneva International Motor Show 2016 sme sa dozvedeli meno víťaza prestížneho novinárskeho ocenenia európske Auto roka/Car of the Year 2016. Získal ho nový Opel Astra. Zhodla sa na tom odborná porota zložená z 58 motoristických novinárov z 22 krajín Európy, ktorá mu udelila spolu 309 bodov. Na druhom mieste skončilo Volvo XC90 s 294 bodmi a na treťom sa umiestnila Mazda MX-5 s 202 bodmi.

1-Opel-Astralogo
Nový Opel Astra získal na autosalóne v Ženeve uznávaný titul európske Auto roka 2016

O titul kráľa európskych ciest tohto roku bojovalo vyše 40 automobilových noviniek, z ktorých v prvom kole vzišla sedemčlenná skupina finalistov, zložená z modelov rozličných automobilových tried a segmentov.

Európsku novinársku anketu Auto roka/Car of the Year založili v roku1964. Ako prvý z modelov značky Opel tento prestížny titul získal Kadett E v roku1985. O dva roky neskôr to bol model Omega A. V roku 2009 si titul európske Auto roka odniesla Insignia a v roku 2012 sa víťazom stal elektromobil Opel Ampera.

Opel získal doteraz do svojej zbierky štyri tituly Auto roka. Nová Astra tak zavŕšila prvú päticu týchto ocenení. Opel Astra dostal aj medzinárodnú cenu SAFETYBEST 2015 a získala aj trofej Zlatý volant. Astra je aj držiteľkou maximálneho "päťhviezdičkového" hodnotenia za bezpečnosť od konzorcia Euro NCAP.

2 Logo Auto roka 2016
Logo európskeho Auta roka 2016

Základný päťdverový hatchback Opel Astra i nastupujúce kombi Sports Tourer vychádzajú z úplne novej odľahčenej architektúry. Pohon zabezpečujú najmodernejšie turbodiesle a benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva. Silnou stránkou nových modelov Astra je výborná konektivita a integrácia smartfónov do systémov infotainmentu. Nová Astra vnáša do kompaktného segmentu inovatívne technické prvky ako napríklad ocenené adaptívne reflektory IntelliLux®LED, ktoré boli doteraz výsadou drahších a luxusnejších modelov.

"Nová Astra reprezentuje štart novej etapy značky Opel a víťazstvo v najprestížnejšej novinárskej ankete potvrdzuje, že sme na dobrej ceste. Je pre nás veľkou cťou vyhrať anketu, v ktorej rozhodujú špičkoví motoristickí novinári z toľkých rôznych krajín," povedal po zisku ocenenia predseda predstavenstva Opel Group Karl-Thomas Neumann.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.