Opel Astra: Auto roka 2016

Streda, 02 marec 2016

Predvečer otvorenia 86. ročníka Geneva International Motor Show 2016 sme sa dozvedeli meno víťaza prestížneho novinárskeho ocenenia európske Auto roka/Car of the Year 2016. Získal ho nový Opel Astra. Zhodla sa na tom odborná porota zložená z 58 motoristických novinárov z 22 krajín Európy, ktorá mu udelila spolu 309 bodov. Na druhom mieste skončilo Volvo XC90 s 294 bodmi a na treťom sa umiestnila Mazda MX-5 s 202 bodmi.

1-Opel-Astralogo
Nový Opel Astra získal na autosalóne v Ženeve uznávaný titul európske Auto roka 2016

O titul kráľa európskych ciest tohto roku bojovalo vyše 40 automobilových noviniek, z ktorých v prvom kole vzišla sedemčlenná skupina finalistov, zložená z modelov rozličných automobilových tried a segmentov.

Európsku novinársku anketu Auto roka/Car of the Year založili v roku1964. Ako prvý z modelov značky Opel tento prestížny titul získal Kadett E v roku1985. O dva roky neskôr to bol model Omega A. V roku 2009 si titul európske Auto roka odniesla Insignia a v roku 2012 sa víťazom stal elektromobil Opel Ampera.

Opel získal doteraz do svojej zbierky štyri tituly Auto roka. Nová Astra tak zavŕšila prvú päticu týchto ocenení. Opel Astra dostal aj medzinárodnú cenu SAFETYBEST 2015 a získala aj trofej Zlatý volant. Astra je aj držiteľkou maximálneho "päťhviezdičkového" hodnotenia za bezpečnosť od konzorcia Euro NCAP.

2 Logo Auto roka 2016
Logo európskeho Auta roka 2016

Základný päťdverový hatchback Opel Astra i nastupujúce kombi Sports Tourer vychádzajú z úplne novej odľahčenej architektúry. Pohon zabezpečujú najmodernejšie turbodiesle a benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva. Silnou stránkou nových modelov Astra je výborná konektivita a integrácia smartfónov do systémov infotainmentu. Nová Astra vnáša do kompaktného segmentu inovatívne technické prvky ako napríklad ocenené adaptívne reflektory IntelliLux®LED, ktoré boli doteraz výsadou drahších a luxusnejších modelov.

"Nová Astra reprezentuje štart novej etapy značky Opel a víťazstvo v najprestížnejšej novinárskej ankete potvrdzuje, že sme na dobrej ceste. Je pre nás veľkou cťou vyhrať anketu, v ktorej rozhodujú špičkoví motoristickí novinári z toľkých rôznych krajín," povedal po zisku ocenenia predseda predstavenstva Opel Group Karl-Thomas Neumann.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.