Opel Combo: Pre každého a na všetko

Nedeľa, 24 február 2019

Opel vyšperkoval svoj najnovší model Combo radom moderných technológií a systémov. Platí to tak o osobnej verzii Combo Life ako aj skriňovej dodávke Combo Van, ktoré boli uvedené na slovenský trh v druhej polovici minulého roka.

1 Opel Combo Van
Úžitkový skriňový Opel Combo Van môže byť v krátkej i dlhej verzii XXL

Dvadsať asistenčných systémov, čo je viac ako majú iné multifunkčné automobily alebo dodávky tohto segmentu – tak vo výbave verzie Combo Life ako aj Combo Van. Navyše obe verzie sa vyznačujú vysokou úrovňou bezpečnosti a komfortu. Aj to bol dôvod, prečo Combo Life dostal v ankete Autobest ocenenie Najlepšia kúpa a Combo Van prestížny titul Medzinárodná dodávka roku 2019.

Samotná automobilka chváli modely Combo pre množstvo inovatívnych asistenčných systémov high-tech. Napríklad systém, ktorý vykrýva mŕtve uhly vďaka panoramatickej kamere Surround Rear Vision a systém IntelliGrip, ktorý zlepšuje trakciu na šmykľavom povrchu. Aj ďalšie systémy, ktoré Combo radia medzi špičku vo svojej kategórii.

Opel Combo bol navrhnutý, konštruovaný a vyvíjaný od prvej čiary na výkrese podľa štandardov pre osobné automobily, namiesto toho, aby bol neskôr ako hotové ľahké úžitkové vozidlo adaptovaný na osobnú verziu, vhodnú aj ako rodinný automobil.

Modely Combo ponúkajú vo svojej výbave adaptívny tempomat, systém varovania pred čelnou zrážkou, systém detekcie chodcov, varovanie pred opustením jazdného pruhu, automatické núdzové brzdenie, systém detekcie únavy vodiča, rozoznávanie dopravných značiek, asistent rozjazdu do kopca, parkovací asistent a ďalšie.

Úplnou novinkou úžitkovej verzie Combo Van je indikátor preťaženia, ktorý pomocou senzorov meria hmotnosť nákladu a signalizuje ju vodičovi prostredníctvom farebných LED kontroliek.

Modelom Combo nechýba adaptívna kontrola trakcie IntelliGrips piatimi jazdnými režimami, ktoré umožňuje bezpečnú jazdu aj na cestách s nespevneným povrchom.

V modeloch Combo nájde užívateľ aj najmodernejšiu digitálnu konektivitu v podobe najnovšej generácie systémov infotainmentu s farebným dotykovým displejom s uhlopriečkou 20,3 cm.

Inovácie má Combo aj pod kapotou: benzínové a naftové motory certifikované podľa WLTP. Turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva sa kombinujú s efektívnymi 5- a 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Unikátom v segmente je komfortná a vysoko účinná 8-stupňová automatická prevodovka pri najvýkonnejšom benzínovom a naftovom motore.

Opel Combo je k dispozícii v štandardnej 4,40 metra dlhej alebo predĺženej XL verzii dlhej 4,75 metra.

1 Opel Combo Van 2 Opel Combo Life 3 Opel Combo Van 4 Opel Combo Van 5 Opel Combo Van 6 Opel Combo Life

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).