Opel na Slovensku v Top ten

Piatok, 15 júl 2011

Opel sa môže pochváliť výborným polročným "vysvedčením", keď v predaji nových áut na Slovensku poskočil z 12. na 8. miesto a jeho podiel na trhu sa zvýšil z 3,27 % na 4,78 %.

Opel Insignia Russelsheim
V továrni Opel v Rüsselsheime zaviedli kvôli zvýšenému dopytu mimoriadne zmeny

Zvýšil sa aj tržný podiel v 19 z 27 krajín Európy. Aby fabrika uspokojila dopyt po modeloch Opel, musí na zvýšený dopyt zákazníkov reagovať mimoriadnymi pracovnými zmenami.

Od januára do konca júna 2011 predal Opel v Európe 659 000 automobilov, čo je viac o päťdesiat tisíc, resp. 8,2 % ako v rovnakom období minulého roka. Na Slovensku sa Opel môže za prvých šesť mesiacov pochváliť predajom 1768 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 70 percent.

Najlepšie sa darí modelovému radu Astra, ktorá je tretím najpredávanejším modelom vo svojom segmente, za posledné dva mesiace dokonca piatym najpredávanejším automobilom na Slovensku. Výborne sa darí aj Corse a Insignii, ktorá je vo svojom segmente štvrtá.

Darí sa aj modelom Meriva a Sports Tourer, ktoré kraľujú svojim segmentom. Vysoký dopyt si vynútil zaradenie mimoriadnych nočných zmien vo výrobných závodoch a v materskom závode v Rüsselsheime, kde sa vyrába predovšetkým Insignia, ale aj v motorárni v Kaiserslauterne, kde sa vyrábajú pohonné jednotky pre modely Astra a Insignia.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.