Opel: šanca pre študentov

Piatok, 15 október 2010

"Efekt obývačky" je témou jedinečnej novej dizajnovej súťaže, ktorá hľadá využitie médií ako nástroja na rozvoj dizajnu áut budúcnosti. V interaktívnej súťaži, ktorú Opel spustil na internetovom portáli Car Design News, kladie študentom otázku: Čo si myslíte, aký je náš štýl osobného oddychového priestoru?

fantázia nepozná hranice
Fantázia nepozná hranice. Ak to platí aj pre vás, zapojte sa do súťaže, ktorú odštartoval Opel.

Súťaž je určená pre študentov dizajnových škôl v celej Európe a zahŕňa na prvej úrovni dizajn interiéru a na druhej exteriéru automobilu. Práve odštartovaná súťaž vyvrcholí ukážkou najlepších prác a zverejnením dvoch víťazov na ženevskom autosalóne v marci 2011.

Na prvej interiérovej úrovni sa študenti dizajnu musia popasovať s návrhom interiéru automobilu, ktorý by predstavoval "obývačku v pohybe". Budú musieť zdôrazniť oboje –emocionálny aj racionálny aspekt značky Opel a jej dizajnového prejavu, ktorý sama spoločnosť opisuje ako "sochárske umenie s nemeckou precíznosťou".

S nápadom dizajnovej súťaže prišla riaditeľka interiérového dizajnu automobilky Opel Liz Wetzel, ktorá bude aj členkou poroty. "Najviac ma teší", povedala, "že študenti pochopia našu značku, pretože tá sa mení, stáva sa dynamickejšou, vášnivejšou a naša jasná vízia je viditeľná v realizácii všetkých najnovších produktov exteriéru a interiéru. Nechceme, aby študenti vytvorili iba dizajn, ale aby vymysleli zážitok."

Tím Opel spojený s portálom Car Design News verí, že digitálne prístroje a online verejnosť zohrajú veľkú úlohu v dizajne áut budúcnosti. To je dôvod, prečo sa akýkoľvek študent dizajnu v Európe, nielen automobilového, môže zúčastniť a hocikto v Európe sa k tomu bude môcť vyjadriť. Individuálne príspevky tak môžu byť upravené, alebo dokonca pridané ako úplne nové návrhy dizajnu v interaktívnom procese.

Car Design News je lídrom online zdrojov pre profesionálnych dizajnérov áut, ktoré zahŕňajú novú koncepciu výroby, dizajn vývojových súčastí, rozhovory s riaditeľmi dizajnových oddelení a novinky z medzinárodnej komunity, všetko podporené knižnicou s viac ako 50 000 obrázkami vo vysokej kvalite.

K súťaži sa vyjadril aj redaktor Car Design News Joe Simpson: "Interaktivita je najdôležitejšou časťou tohto projektu. Podporujeme študentov, aby už od prvého dňa posielali nápady a rovnako každého, aby tieto nápady komentoval. Porotcovia budú posudzovať prípravu dizajnu aj účasť verejnosti. Čím skôr odovzdáte svoj návrh, tým skôr budete mať spätnú väzbu, tým viac úprav môžete urobiť a tým kompaktnejší bude váš príspevok."

Prvá fáza interiérového dizajnu sa ukončí 10. decembra. Tri najlepšie návrhy vybrané porotcami sa potom použijú ako inštruktáž pre druhú časť súťaže - dizajn exteriéru, ktorá odštartuje začiatkom roka 2011. Výherca prvej fázy získa platenú stáž v stredisku Opel Design Center v nemeckom Rűsselsheime. Detaily súťaže a registrácia je k dispozícii na stránke www.cardesigncontest.com.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.