Opel: šanca pre študentov

Piatok, 15 október 2010

"Efekt obývačky" je témou jedinečnej novej dizajnovej súťaže, ktorá hľadá využitie médií ako nástroja na rozvoj dizajnu áut budúcnosti. V interaktívnej súťaži, ktorú Opel spustil na internetovom portáli Car Design News, kladie študentom otázku: Čo si myslíte, aký je náš štýl osobného oddychového priestoru?

fantázia nepozná hranice
Fantázia nepozná hranice. Ak to platí aj pre vás, zapojte sa do súťaže, ktorú odštartoval Opel.

Súťaž je určená pre študentov dizajnových škôl v celej Európe a zahŕňa na prvej úrovni dizajn interiéru a na druhej exteriéru automobilu. Práve odštartovaná súťaž vyvrcholí ukážkou najlepších prác a zverejnením dvoch víťazov na ženevskom autosalóne v marci 2011.

Na prvej interiérovej úrovni sa študenti dizajnu musia popasovať s návrhom interiéru automobilu, ktorý by predstavoval "obývačku v pohybe". Budú musieť zdôrazniť oboje –emocionálny aj racionálny aspekt značky Opel a jej dizajnového prejavu, ktorý sama spoločnosť opisuje ako "sochárske umenie s nemeckou precíznosťou".

S nápadom dizajnovej súťaže prišla riaditeľka interiérového dizajnu automobilky Opel Liz Wetzel, ktorá bude aj členkou poroty. "Najviac ma teší", povedala, "že študenti pochopia našu značku, pretože tá sa mení, stáva sa dynamickejšou, vášnivejšou a naša jasná vízia je viditeľná v realizácii všetkých najnovších produktov exteriéru a interiéru. Nechceme, aby študenti vytvorili iba dizajn, ale aby vymysleli zážitok."

Tím Opel spojený s portálom Car Design News verí, že digitálne prístroje a online verejnosť zohrajú veľkú úlohu v dizajne áut budúcnosti. To je dôvod, prečo sa akýkoľvek študent dizajnu v Európe, nielen automobilového, môže zúčastniť a hocikto v Európe sa k tomu bude môcť vyjadriť. Individuálne príspevky tak môžu byť upravené, alebo dokonca pridané ako úplne nové návrhy dizajnu v interaktívnom procese.

Car Design News je lídrom online zdrojov pre profesionálnych dizajnérov áut, ktoré zahŕňajú novú koncepciu výroby, dizajn vývojových súčastí, rozhovory s riaditeľmi dizajnových oddelení a novinky z medzinárodnej komunity, všetko podporené knižnicou s viac ako 50 000 obrázkami vo vysokej kvalite.

K súťaži sa vyjadril aj redaktor Car Design News Joe Simpson: "Interaktivita je najdôležitejšou časťou tohto projektu. Podporujeme študentov, aby už od prvého dňa posielali nápady a rovnako každého, aby tieto nápady komentoval. Porotcovia budú posudzovať prípravu dizajnu aj účasť verejnosti. Čím skôr odovzdáte svoj návrh, tým skôr budete mať spätnú väzbu, tým viac úprav môžete urobiť a tým kompaktnejší bude váš príspevok."

Prvá fáza interiérového dizajnu sa ukončí 10. decembra. Tri najlepšie návrhy vybrané porotcami sa potom použijú ako inštruktáž pre druhú časť súťaže - dizajn exteriéru, ktorá odštartuje začiatkom roka 2011. Výherca prvej fázy získa platenú stáž v stredisku Opel Design Center v nemeckom Rűsselsheime. Detaily súťaže a registrácia je k dispozícii na stránke www.cardesigncontest.com.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.