Opel tasí zbrane: ide do športu

Utorok, 04 december 2012

Opel sa dlhšej prestávke znovu vracia do motoristického športu. Hneď na dvoch frontoch: vstupuje na cestné automobilové preteky a automobilové súťaže. Malý Opel Adam budeme vídať na rallye, väčšiu Astru OPC na okruhu na Nürburgringu.

Opel Adam R2
Na automobilové súťaže sa chystá najmenší zástupca automobilky Opel – model Adam

Ak by sme načreli do histórie značky Opel v automobilových súťažiach, tak tá sa začala písať v polovici 70. rokov minulého storočia. Skôr narodení si spomenú na Waltera Röhrla, jedného z najlepších rallye jazdcov histórie. V roku 1974 získal titul majstra Európy s automobilom Opel Ascona A. Znovu potom v roku 1979 s Asconou B. Najcennejší bol jeho titul majstra sveta z roku 1982, ktorý Röhrl vybojoval so špeciálom Ascona 400.

V pretekoch cestovných automobilov sa Opel môže popýšiť úspechmi na okruhu Nürburgring Nordschleife. Od roku 1993 jazdil za továrenský tím Opel Manuel Reuter so špeciálom Calibra V6. Pretekal v seriáloch DTM i ITC, kde v roku 1996 získal v oboch majstrovské tituly. K vrcholným úspechom značky Opel patrí majstrovský titul z roku 1998 v hodnotení značiek v majstrovstvách cestovných automobilov STW s modelom Vectra a absolútne víťazstvo v pretekoch 24 hodín Nürburgringu v roku 2003 s Astrou V8 Coupé.

Cieľom spoločnosti Opel je vytvoriť nový program automobilového športu, ktorý by oslovil zákazníkov technickou sofistikovanosťou a rozumnými nákladmi, pričom by súčasne vytvoril platformu pre mladých ambicióznych jazdcov a umožnil im kontinuálne rozvíjať ich talent.

Zákaznícke autá Opel Adam budú súťažiť v značkovom poháriADAC Opel Rallye Cup. Atraktivitu seriálu zvýši skutočnosť, že najúspešnejší jazdci značkového pohára môžu získať významné peňažné ceny. Pripravený je aj špeciálny bodovací systém"junior rallye" pre jazdcov mladších ako 27 rokov. Celkový víťaz získa špeciálny odborný manažment pre nasledujúcu sezónu.

Špeciálom pre automobilové súťaže bude nový model Adam. Miniauto Adam pretvoria v nemeckom Rüsselsheime na hot-hatch, ktorý bude konkurovať špeciálom ako sú Abarth, Twingo RS a ďalšie, napríklad aj uvažovaný VW Up! GT. Možno vznikne nový seriál Opel Adam Cup, šitý práve pre model Adam. Opel pre sezónu 2013 pripravil súťažnú verziu "malého" Adama, ktorá zodpovedá propozíciám FIA pre skupinu R2.

Na preteky cestovných automobilov sa Opel vracia s novým modelom Astra OPC, ktorý bude od sezóny 2013 k dispozícii v pretekárskej verzii pre zákaznícky šport. Pohárové automobily budú modifikované v súlade s propozíciami pre vytrvalostné majstrovstvá VLN, ktoré sú najpopulárnejším masovým seriálom cestných pretekov v Európe. Vrcholným podujatím sezóny budú 24hodinové preteky na okruhu Nürburgring.

Opel Adam R2 Opel Astra OPC R Opel Astra OPC R
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.