Opel v Európe predal viac

Štvrtok, 13 október 2016

Automobily značky Opel zažívajú tak v Európe ako aj na Slovensku zvýšený záujem zákazníkov o ich kúpu. Stredobodom ich pozornosti je nový nová Astra tak v päťdverovom vyhotovení hatchback ako aj kombi Sport Tourer.

Opel Astra
Opel Astra získal ocenenie Auto roka 2016 v Európe a najväčším ťahúňom predaja značky

Za prvých deväť mesiacov tohto roku predal Opel v Európe približne 89.5000 automobilov, čo je najlepší výsledok značky od roku 2011. To predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2015 nárast o vyše 44.000 vozidiel, resp. o takmer 5,2 percenta. Predaj za prvých deväť mesiacov roka zaznamenal nárast v 18 štátoch. Na Slovensku zvýšil Opel predaj medziročne až o 21 percent.

Hlavným motorom rastu predaja áut Opel bol nový model Astra. Doteraz sa ho v Európe predalo 212.000 exemplárov oboch verzií, čo predstavuje zvýšenie oproti roku 2015 približne o 22 percent. V súčasnosti Opel registruje vyše 275.000 objednávok na päťdverový hatchback Astra a kombi Astra Sports Tourer.

Nová Astra je najpredávanejším modelom značky Opel aj na Slovensku. Od januára do septembra sa ich na Slovensku predalo 1763 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o výrazných 47 percent.

Na úspech svojho predchodcu nadväzuje aj nový Opel Mokka X. Napriek tomu, že sa predáva iba od konca septembra, výrobca už eviduje vyše 60.000 objednávok na úspešné kompaktné SUV novej generácie.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.