Opel Vivaro Combi ecoFLEX: menej emisií

Štvrtok, 13 august 2009

Rodina ecoFLEX značky Opel má nového člena: Vivaro Combi ecoFLEX s motorom 2,0 CDTI s výkonom 114 k a automatizovanou 6stupňovou prevodovkou Easytronic. Chváliť sa môže so spotrebuje 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, pričom vyprodukuje len 194 g/km CO2. Týmito hodnotami Vivaro znížilo emisie CO2 o 19 gramov a ušetrilo 0,6 litra paliva na sto kilometrov.

Opel Vivaro Combi ecoFLEX

Praktický van Opel s deviatimi sedadlami a dovolenou celkovou hmotnosťou 2,7 tony sa v základe dodáva ako model ecoFLEX s motorom 2,0 CDTI/114 k, ale tiež s výkonom 90 alebo 140 koní a so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. V takomto prípade je spotreba 7,5 litra a hodnota emisií CO2 199 g/km.

Verzie Vivaro ecoFLEX, súčasť radu značky Opel s nízkou spotrebou a zníženými emisiami CO2, využívajú špeciálne vstrekovacie trysky a modifikovaný manažment motora a tak ešte viac znižujú spotrebu paliva.

Vivaro sa dodáva s dvoma dĺžkami rázvoru kolies, dvoma výškami strechy a v šiestich základných variantoch (van, Combi, Tour, valník, plošinový podvozok a Life), ako aj s piatimi výkonnými a hospodárnymi motormi s výkonmi od 90 do 146 k.

Aj ďalšie úžitkové vozidlá značky Opel ponúkajú významné enviromentálne prednosti. Napríklad Combo ecoFLEX van s motorom 1,3 CDTI emituje len 134 g/km a potrebuje 5,1 litra nafty na 100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.