Opel Vivaro Combi ecoFLEX: menej emisií

Štvrtok, 13 august 2009

Rodina ecoFLEX značky Opel má nového člena: Vivaro Combi ecoFLEX s motorom 2,0 CDTI s výkonom 114 k a automatizovanou 6stupňovou prevodovkou Easytronic. Chváliť sa môže so spotrebuje 7,4 litra nafty na 100 kilometrov, pričom vyprodukuje len 194 g/km CO2. Týmito hodnotami Vivaro znížilo emisie CO2 o 19 gramov a ušetrilo 0,6 litra paliva na sto kilometrov.

Opel Vivaro Combi ecoFLEX

Praktický van Opel s deviatimi sedadlami a dovolenou celkovou hmotnosťou 2,7 tony sa v základe dodáva ako model ecoFLEX s motorom 2,0 CDTI/114 k, ale tiež s výkonom 90 alebo 140 koní a so 6stupňovou manuálnou prevodovkou. V takomto prípade je spotreba 7,5 litra a hodnota emisií CO2 199 g/km.

Verzie Vivaro ecoFLEX, súčasť radu značky Opel s nízkou spotrebou a zníženými emisiami CO2, využívajú špeciálne vstrekovacie trysky a modifikovaný manažment motora a tak ešte viac znižujú spotrebu paliva.

Vivaro sa dodáva s dvoma dĺžkami rázvoru kolies, dvoma výškami strechy a v šiestich základných variantoch (van, Combi, Tour, valník, plošinový podvozok a Life), ako aj s piatimi výkonnými a hospodárnymi motormi s výkonmi od 90 do 146 k.

Aj ďalšie úžitkové vozidlá značky Opel ponúkajú významné enviromentálne prednosti. Napríklad Combo ecoFLEX van s motorom 1,3 CDTI emituje len 134 g/km a potrebuje 5,1 litra nafty na 100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.