Opel Vivaro: Je nás už 750 000

Štvrtok, 07 apríl 2016

Keď pred necelými dvoma rokmi uviedol Opel nové Vivaro, dal si za cieľ zvýšiť predajné čísla nového modelu. Pomôcť k tomu mu mal výraznejší dizajn a väčšia praktickosť. To zrejme zabralo, zákazníci plnili prianie automobilky a Vivaro sa dobre predávalo. Až tak, že do dnešných dní zišlo z výrobných liniek továrne v britskom Lutone 750 000 vozidiel Opel Vivaro.

Opel Vivaro 750 000
Od uvedenia 1. generácie Opel Vivaro v roku 2001 jazdí po cestách sveta až 750.000 exemplárov týchto ľahkých úžitkových automobilov. Druhá generácia je tu od leta 2014.

Opel sa popri výrobe osobných automobilov viac zameral aj na výrobu ľahkých úžitkových automobilov. Že sa mu to darí, dôkazom je druhá generácia modelu Vivaro, jeho osobná i praktická úžitková verzia.

Od uvedenia na trh v roku 2001 je Opel Vivaro jedným z veľmi populárnych dodávkových automobilov v segmente Van-D do prípustnej celkovej hmotnosti 2,9 tony. Výrobný závod Opel v meste Luton vo Veľkej Británii je teraz svedkom ďalšieho míľnika v histórii flexibilnej dodávky, keď z montážnej linky zišiel 750.000. exemplár modelu Vivaro.

Opel Vivaro je najlepšie predávaným ľahkým úžitkovým automobilom Opel. Zohráva dôležitú rolu pri pôsobivom návrate nemeckého výrobcu do tohto segmentu a rok 2015 bol preň rekordný: predaj modelu vzrástol o 38 percent a Vivaro zaznamenal najväčší trhový podiel a najväčší podiel v segmente od svojho uvedenia na trh v roku 2001.

Vivaro ako ľahký úžitkový automobil môže mať zákazník k dispozícii ako skriňovú dodávku, ako Combi – dodávku s dvojitou kabínou, alebo ako podvozok s kabínou v rozličných konfiguráciách. Vďaka tomu sa dá dobre transformovať pre širokú škálu špecifických profesionálnych požiadaviek. Vivaro okrem toho kombinuje funkčnosť úžitkového vozidla s výhodami mobilnej kancelárie ako aj s dizajnom a komfortom osobného automobilu.

Nielen model Vivaro v roku 2015 zaznamenal veľký úspech. Opel/Vauxhall v uplynulom roku predal vyše 100.000 úžitkových vozidiel, čo oproti roku 2014 predstavuje nárast predaja o 24 percent. Úspech zaznamenali aj ľahkí úžitkoví súrodenci Movano a Combo. Movano úspešne nasledoval príklad Vivaro a dosiahol najväčší objem predaja od jeho uvedenia v roku 1998.

"Číslo 750. 000 je pôsobivé pre Vivaro predovšetkým v jeho segmente a pri porovnaní s konkurenciou," povedal riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Opel/Vauxhall Steffen Raschig."Modely Combo, Vivaro a Movano sú dôležitou súčasťou našej stratégie rastu. Plánujeme zvýšiť predaj týchto produktov do roku 2022 približne o 80 percent na 150.000 kusov."

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.