Opel Vivaro: Je nás už 750 000

Štvrtok, 07 apríl 2016

Keď pred necelými dvoma rokmi uviedol Opel nové Vivaro, dal si za cieľ zvýšiť predajné čísla nového modelu. Pomôcť k tomu mu mal výraznejší dizajn a väčšia praktickosť. To zrejme zabralo, zákazníci plnili prianie automobilky a Vivaro sa dobre predávalo. Až tak, že do dnešných dní zišlo z výrobných liniek továrne v britskom Lutone 750 000 vozidiel Opel Vivaro.

Opel Vivaro 750 000
Od uvedenia 1. generácie Opel Vivaro v roku 2001 jazdí po cestách sveta až 750.000 exemplárov týchto ľahkých úžitkových automobilov. Druhá generácia je tu od leta 2014.

Opel sa popri výrobe osobných automobilov viac zameral aj na výrobu ľahkých úžitkových automobilov. Že sa mu to darí, dôkazom je druhá generácia modelu Vivaro, jeho osobná i praktická úžitková verzia.

Od uvedenia na trh v roku 2001 je Opel Vivaro jedným z veľmi populárnych dodávkových automobilov v segmente Van-D do prípustnej celkovej hmotnosti 2,9 tony. Výrobný závod Opel v meste Luton vo Veľkej Británii je teraz svedkom ďalšieho míľnika v histórii flexibilnej dodávky, keď z montážnej linky zišiel 750.000. exemplár modelu Vivaro.

Opel Vivaro je najlepšie predávaným ľahkým úžitkovým automobilom Opel. Zohráva dôležitú rolu pri pôsobivom návrate nemeckého výrobcu do tohto segmentu a rok 2015 bol preň rekordný: predaj modelu vzrástol o 38 percent a Vivaro zaznamenal najväčší trhový podiel a najväčší podiel v segmente od svojho uvedenia na trh v roku 2001.

Vivaro ako ľahký úžitkový automobil môže mať zákazník k dispozícii ako skriňovú dodávku, ako Combi – dodávku s dvojitou kabínou, alebo ako podvozok s kabínou v rozličných konfiguráciách. Vďaka tomu sa dá dobre transformovať pre širokú škálu špecifických profesionálnych požiadaviek. Vivaro okrem toho kombinuje funkčnosť úžitkového vozidla s výhodami mobilnej kancelárie ako aj s dizajnom a komfortom osobného automobilu.

Nielen model Vivaro v roku 2015 zaznamenal veľký úspech. Opel/Vauxhall v uplynulom roku predal vyše 100.000 úžitkových vozidiel, čo oproti roku 2014 predstavuje nárast predaja o 24 percent. Úspech zaznamenali aj ľahkí úžitkoví súrodenci Movano a Combo. Movano úspešne nasledoval príklad Vivaro a dosiahol najväčší objem predaja od jeho uvedenia v roku 1998.

"Číslo 750. 000 je pôsobivé pre Vivaro predovšetkým v jeho segmente a pri porovnaní s konkurenciou," povedal riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Opel/Vauxhall Steffen Raschig."Modely Combo, Vivaro a Movano sú dôležitou súčasťou našej stratégie rastu. Plánujeme zvýšiť predaj týchto produktov do roku 2022 približne o 80 percent na 150.000 kusov."

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.