Štvrtok, 07 apríl 2016
Keď pred necelými dvoma rokmi uviedol Opel nové Vivaro, dal si za cieľ zvýšiť predajné čísla nového modelu. Pomôcť k tomu mu mal výraznejší dizajn a väčšia praktickosť. To zrejme zabralo, zákazníci plnili prianie automobilky a Vivaro sa dobre predávalo. Až tak, že do dnešných dní zišlo z výrobných liniek továrne v britskom Lutone 750 000 vozidiel Opel Vivaro.
![Opel Vivaro 750 000](/img/2016-04/cOpel_Vivaro_750_000.jpg)
Opel sa popri výrobe osobných automobilov viac zameral aj na výrobu ľahkých úžitkových automobilov. Že sa mu to darí, dôkazom je druhá generácia modelu Vivaro, jeho osobná i praktická úžitková verzia.
Od uvedenia na trh v roku 2001 je Opel Vivaro jedným z veľmi populárnych dodávkových automobilov v segmente Van-D do prípustnej celkovej hmotnosti 2,9 tony. Výrobný závod Opel v meste Luton vo Veľkej Británii je teraz svedkom ďalšieho míľnika v histórii flexibilnej dodávky, keď z montážnej linky zišiel 750.000. exemplár modelu Vivaro.
Opel Vivaro je najlepšie predávaným ľahkým úžitkovým automobilom Opel. Zohráva dôležitú rolu pri pôsobivom návrate nemeckého výrobcu do tohto segmentu a rok 2015 bol preň rekordný: predaj modelu vzrástol o 38 percent a Vivaro zaznamenal najväčší trhový podiel a najväčší podiel v segmente od svojho uvedenia na trh v roku 2001.
Vivaro ako ľahký úžitkový automobil môže mať zákazník k dispozícii ako skriňovú dodávku, ako Combi – dodávku s dvojitou kabínou, alebo ako podvozok s kabínou v rozličných konfiguráciách. Vďaka tomu sa dá dobre transformovať pre širokú škálu špecifických profesionálnych požiadaviek. Vivaro okrem toho kombinuje funkčnosť úžitkového vozidla s výhodami mobilnej kancelárie ako aj s dizajnom a komfortom osobného automobilu.
Nielen model Vivaro v roku 2015 zaznamenal veľký úspech. Opel/Vauxhall v uplynulom roku predal vyše 100.000 úžitkových vozidiel, čo oproti roku 2014 predstavuje nárast predaja o 24 percent. Úspech zaznamenali aj ľahkí úžitkoví súrodenci Movano a Combo. Movano úspešne nasledoval príklad Vivaro a dosiahol najväčší objem predaja od jeho uvedenia v roku 1998.
"Číslo 750. 000 je pôsobivé pre Vivaro predovšetkým v jeho segmente a pri porovnaní s konkurenciou," povedal riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Opel/Vauxhall Steffen Raschig."Modely Combo, Vivaro a Movano sú dôležitou súčasťou našej stratégie rastu. Plánujeme zvýšiť predaj týchto produktov do roku 2022 približne o 80 percent na 150.000 kusov."
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel