Osud nezničiteľnej Toyoty Hilux z Top Gearu

Piatok, 28 júl 2017

Britskú motoristickú reláciu Top Gear poznajú televízny diváci na celom svete. Bývalý tím, ktorý reláciu pripravoval, prichádzal znovu a znovu s najbizarnejšími nápadmi. Vymysleli a zrealizovali napríklad test ako zničiť Toyotu Hilux, pick-up, ktorý mal povesť nezničiteľného auta.

1 Toyota Hilux
Jedným z testov ako zničiť Toyotu Hilux bolo naráženie do nej demolačnou guľou

Legendárny test zničenia terénneho auta Toyoty Hilux vykonal tím Top Gearu pred 14 rokmi. Spočíval v sérii pokusov o zničenie tohto pick-upu, ktoré je vo svete známe svojou spoľahlivosťou. Všetky pokusy zničiť ho zlyhali a auto bolo aj na konci testov schopné jazdy.

Redaktori Jeremy Clarkson a James May sa pokúšali zničiť Toyotu Hilux, ktorá má povesť nezničiteľného auta. Zapálili ho, utopili ho v mori, narážali doňho demolačnou guľou a spustili naň z veľkej výšky mohutný obytný karavan. Auto vydržalo všetky druhy tohto "mučenia" a zakaždým bolo schopné naštartovať motor a pohnúť sa.

Čo je s Toyotou Hilux po 14 rokoch, kde skončil legendárny pick-up? Hrdzavie na nejakom vrakovisku, alebo bol zošrotovaný? Po tom, čo auto vydržalo, by si takýto osud určite nezaslúžilo. Ťažko skúšaná Toyota Hilux po tom čo v extrémnom teste prežila, existuje. Je vystavená v jednej z najväčších turistických atrakcii vo Veľkej Británii. Je jedným z exponátov výstavy World of Top Gear v Národnom múzeu motorizácie, ktoré sa nachádza v rezidencii Beaulieu neďaleko britského mesta Southampton.

2 Toyota Hilux
Toto je výsledok demolačných testov. Toyota Hilux bola aj po nich pojazdná.

Okrem Toyoty Hilux na výstave World of Top Gear môžu návštevníci obdivovať kolekciu vozidiel, ktoré vystúpili v slávnej show. Prednedávnom výstavu omladili, aby odzrkadľovala zmeny v programe, spojené s jej novými moderátormi – Mattom LeBlancom, Chrisom Harrisom a Rorym Reidom.

Na výstave World of Top Gear sú aj ďalšie atrakcie, ktoré predstavujú 40ročné dejiny motoristickej show, ako aj Test Track Challenge, kde je možné vyskúšať si riadenie diaľkovo ovládaných áut a tiež simulátor Top Gear.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.