Osud nezničiteľnej Toyoty Hilux z Top Gearu

Piatok, 28 júl 2017

Britskú motoristickú reláciu Top Gear poznajú televízny diváci na celom svete. Bývalý tím, ktorý reláciu pripravoval, prichádzal znovu a znovu s najbizarnejšími nápadmi. Vymysleli a zrealizovali napríklad test ako zničiť Toyotu Hilux, pick-up, ktorý mal povesť nezničiteľného auta.

1 Toyota Hilux
Jedným z testov ako zničiť Toyotu Hilux bolo naráženie do nej demolačnou guľou

Legendárny test zničenia terénneho auta Toyoty Hilux vykonal tím Top Gearu pred 14 rokmi. Spočíval v sérii pokusov o zničenie tohto pick-upu, ktoré je vo svete známe svojou spoľahlivosťou. Všetky pokusy zničiť ho zlyhali a auto bolo aj na konci testov schopné jazdy.

Redaktori Jeremy Clarkson a James May sa pokúšali zničiť Toyotu Hilux, ktorá má povesť nezničiteľného auta. Zapálili ho, utopili ho v mori, narážali doňho demolačnou guľou a spustili naň z veľkej výšky mohutný obytný karavan. Auto vydržalo všetky druhy tohto "mučenia" a zakaždým bolo schopné naštartovať motor a pohnúť sa.

Čo je s Toyotou Hilux po 14 rokoch, kde skončil legendárny pick-up? Hrdzavie na nejakom vrakovisku, alebo bol zošrotovaný? Po tom, čo auto vydržalo, by si takýto osud určite nezaslúžilo. Ťažko skúšaná Toyota Hilux po tom čo v extrémnom teste prežila, existuje. Je vystavená v jednej z najväčších turistických atrakcii vo Veľkej Británii. Je jedným z exponátov výstavy World of Top Gear v Národnom múzeu motorizácie, ktoré sa nachádza v rezidencii Beaulieu neďaleko britského mesta Southampton.

2 Toyota Hilux
Toto je výsledok demolačných testov. Toyota Hilux bola aj po nich pojazdná.

Okrem Toyoty Hilux na výstave World of Top Gear môžu návštevníci obdivovať kolekciu vozidiel, ktoré vystúpili v slávnej show. Prednedávnom výstavu omladili, aby odzrkadľovala zmeny v programe, spojené s jej novými moderátormi – Mattom LeBlancom, Chrisom Harrisom a Rorym Reidom.

Na výstave World of Top Gear sú aj ďalšie atrakcie, ktoré predstavujú 40ročné dejiny motoristickej show, ako aj Test Track Challenge, kde je možné vyskúšať si riadenie diaľkovo ovládaných áut a tiež simulátor Top Gear.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.