Päť superáut, ktoré už nekúpite v autosalónoch

Pondelok, 16 apríl 2018

Čas je neúprosný, nedá sa zastaviť. Čo bolo včera nové, to už dnes neplatí. Technický pokrok sa zastaviť nedá. Autá, ktoré ešte nedávno ohurovali fanúšikov motorizmu, dnes sú už minulosťou. Platí to aj o piatich revolučných superautách z posledných rokov, ktoré už v autosalónoch nenájdeme.

1 Alfa 8C Competizione
Alfa Romeo 8C je podľa Jeremy Clarksona, bývalého redaktora populárnej britskej motoristickej relácie BBC, "najkrajšie auto, aké kedy bolo vytvorené".

Alfa Romeo 8C – návrat talianskeho štýlu

Premiéru mal model 8C na veľtrhu Motor Show vo Frankfurte v roku 2003 a do predaja sa dostal v roku 2007. Vozidlo imponuje najmä jedinečným dizajnom karosérie, ktorý nadväzuje na vzhľad klasických modelov Alfa Romeo spred 50 rokov. Motoristický novinár Jeremy Clarkson označil 8C za "najkrajšie auto, aké kedy bolo vytvorené". Názov modelu súvisí aj s históriou, a to konkrétne modelu 6C 2500 Competizione, ktorý v roku 1950 štartoval v legendárnych pretekoch Mille Miglia. Poháňal ho motor V8 4,7 z Maserati GranTurismo. Ten premenil vozidlo na jeden z najvýkonnejších Alfa príbehov. Na trh sa dostalo spolu tisíc kusov – 500 verzii Competizione a rovnaký počet variantu Spider so odnímateľnou strechou.

Lexus LFA – prvé superauto značky Lexus

Platí to aj o prvom superaute značky Lexus, ktorým bol model LFA. Trvalo desať rokov, kým prvé superauto značky Lexus uzrelo svetlo sveta, pretože konštruktéri sa v istej chvíli rozhodli prerobiť celú karosériu a namiesto hliníka použili ľahšie kompozity. Lexus LFA nemá konštrukciu typickú pre tento typ vozidiel, pretože motor je umiestnený vpredu, a nie centrálne vzadu.

2 Lexus LFA
Lexus LFA

Japonská strela má pod kapotu zážihový vidlicový desaťvalcový motor s objemom 4,8 l s výkonom 412 kW/560 koní vyvinutý v spolupráci s Yamahou. Z minimálnych otáčok je schopný zvýšiť rýchlosť tak bleskovo, že otáčkomer musí byť digitálny, ručička klasického by nestihla zareagovať. Z výrobnej linky zišlo len 500 kusov tohto unikátu. Japonci začali s výrobou LFA v roku 2010 a o dva roky neskôr ju ukončili.

Ferrari 458 Italia – rozlúčka s manuálom

V roku 1999 predstavila automobilka Ferrari na ženevskom autosalóne model 360 Modena, jedno z najpredávanejších Ferrari v dejinách firmy. O päť rokov neskôr sa na trh dostal jeho nástupca Ferrari F430. Model 458 pokračoval v tejto línii. Jeho názov, podobne ako v prípade predchodcov, odkazuje na technické údaje týkajúce sa motora – objem 4,5 litra a systém V8. Motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 425 kW/570 koní bol umiestnený vzadu v strede za chrbtom škoféra a spolujazdca. Z ponuky sa vytratila manuálna prevodovka. Model sa tak stal prvým Ferrari vyrábaným vo veľkej sérii, ktorý bol dostupný výlučne s automatickou prevodovkou.

3 Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia

Lamborghini Gallardo – spasiteľ značky s býkom

Pre Lamborghini boli 80. a 90. roky minulého tisícročia náročné. Talianska značka sa ocitla v kríze. Spása prišla začiatkom tohto storočia vďaka dvom autám - Murcielago a Gallardo. Najmä druhý model, menší, dostupný s centrálne umiestneným desaťvalcovým motorom V10 s výkonom od 500 do 562 koní sa stal skutočným bestsellerom. Počas desiatich rokov jeho výroby predaj prekročil 14-tisíc kusov, čo je v histórii značky rekord. V roku 2014 fanúšikov značky potešil nástupca Lamborghini Gallardo – Huracan.

4 Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo

McLaren MP4-12C – vlastnou cestou

Znamenal prelom v dejinách britskej motorizácie. Bolo to prvé auto vyvinuté a vyrobené výlučne v dielni McLaren so sídlom v anglickom meste Woking. McLaren už predtým vypustil na trh cestné vozidlá, ale legendárny model F1 jazdil s motorom z BMW, zatiaľ čo motor pre SLR McLaren vyvinuli s Mercedesom. V modeli MP4-12C P konštruktéri Mc Larenu použili vlastný motor V8 s objemom 3,8 litra s dvoma turbodúchadlami. Karoséria pripomína pretekárske auto, napokon za vzor jej poslúžil monokok z formuly 1 a zhotovili ju z karbónu. Model vyrábali v rokoch 2011 - 2014.

5 McLaren MP4 12C
McLaren MP4-12C
Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
Zlatý bažant Radler
Zlatý Bažant rozširuje v predstihu pred tohtoročnou letnou sezónou rodinu radlerov o dva nové - Radler 0,0 % Light a Radler 0,0 % Jahoda & Rebarbora. Obohatia doterajší sortiment o nové príchute so zníženým obsahom cukru a nulovým obsahom alkoholu. Blížiace sa letné obdobie bude bohatšie o Zlatý Bažant Radler 0,0 % Citrón – Baza – Mäta Light a Zlatý Bažant Radler 0,0 % Levanduľa & Čierna Ríbezľa Light. Vracia sa tiež Zlatý Bažant Radler 0,0 % Jahoda & Rebarbora. Osviežujúci 100 % prírodný nápoj prichádza na trh v novom šate a bez alkoholu. Oba nové druhy sa budú ponúkať v pollitrovom plechovkovom balení.
Sikyna Span MXGP
Počas víkendu pokračoval seriál majstrovstiev sveta v motokrose v španielskomRedsand MX Parku, približne 90 km od Valencie. Ako jediný Slovák sa seriáluzúčastňuje v triede MX2 Richard Šikyňa. Na ťažkej trati sa mu nedarilo chytiťsprávny rytmus a po sobotňajšom 31. mieste v kvalifikácii v nedeľu prešielcieľom v prvej jazde na 29. mieste, v druhej jazde skončil o dva stupienkyvyššie na 27. mieste. "V prvej jazde som mal dobrý štart, ale po pár kolách mistvrdli ruky a postupne som sa prepadol na 29. miesto. V druhej jazde jazdecpredo mnou spadol v prvej zákrute a ja som musel spomaliť a stratil som dosťčasu a bolo z toho 27. miesto," zhodnotil Richard Šikyňa svoje účinkovaniev pretekoch.
Seat Leon
27.3.2018Automobilka Seat do roku 2020 uvedie na trh každých šesť mesiacov novýmodel. Prvými dvoma budú Seat Tarraco a Cupra Ateca, ktoré sa začnúpredávať koncom roka 2018. V budúcom roku bude nasledovať Seat Leon novejgenerácie, ktorý sa bude predávať ako päťdverový model a kombi ST. V roku2020 príde prvý plne elektrický model SEAT, skonštruovaný s využitímmodulárnej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen s dojazdomdo 500 kilometrov. V tom istom roku modelový program Seat rozšíri prvýautomobil kategórie CUV (Crossover Utility Vehicle).